پیونگ‌یانگ برای ادامه مذاکره با واشنگتن شرط گذاشت

یک مقام آگاه از موضع کره شمالی در قبال آمریکا به تازگی اعلام کرده است که ادامه مذاکره میان واشنگتن و پیونگ یانگ به تمایل آمریکا برای به کارگیری یک «حرکت جسورانه» و موافقت با توافق صلح با کره شمالی بستگی دارد.

این مقام آگاه گفت: «اگر آمریکا تمایل نداشته باشد که توافق آتش بسی که باعث پایان جنگ دو کره شد را با یک توافق دائمی جایگزین کند، پیونگ یانگ هم تمایلی به ادامه مذاکرات خلع سلاح هسته ای شبه‌جزیره کره نخواهد داشت.»

گزارشها حاکی از آن است که تصویب یک پیمان صلح قانونی به دو سوم آراء مجلس سنای آمریکا نیاز دارد.

به گفته این مقام آگاه، کره شمالی برای لغو تحریم ها به دولت دونالد ترامپ اعمال فشار کرده است؛ زیرا پیونگ‌یانگ تاکنون اقداماتی را در راستای توقف فعالیت های هسته ای خود انجام داده است. از جمله این اقدامات می توان به نابودی یکی از سایت های هسته ای کره شمالی  اشاره کرد.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون ماه گذشته میلادی به منظور برقراری صلح در شبه جزیره کره در سنگاپور با یکدیگر مذاکره کردند. پیونگ یانگ و واشنگتن از سال 1950 تاکنون با یکدیگر سر جنگ دارند و در طول این چند دهه روابط دو کشور بر پایه بی اعتمادی و توافقنامه های شکست خورده بنا شده است.

در نشست مشترک دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، کره شمالی متعهد شد بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ دو کره را به آمریکا بازگرداند. قرار است اولین نوبت از این اجساد در 27 ژوئیه به آمریکا بازگردانده شود.