به نوشته سایت شبکه خبری «اسکای‌نیوز»، برنامه جدید دولت انگلیس که لندن آن را «برگزیت نرم» توصیف کرده، سالانه ۵۰۰ پوند روی دست هر انگلیسی هزینه می‌گذارد. این رقم، معادل هزینه سالانه بیش از ۳۰ میلیون پوندی برای انگلستان است.

اندیشکده تحقیقات اجتماعی و اقتصادی موسسه ملی در انگلیس محاسبه کرده است درآمد ناخالص داخلی انگلستان بعد از برگزیت نرم ۲.۵ درصد کمتر از شرایط کنونی خواهد شد.

بر این اساس، برنامه جدید «ترزا می» نخست وزیر انگلیس این کشور را از شرایط کنونی ضعیف‌تر خواهد کرد. همچنین پیش‌بینی می‌شود این طرح، تورم را ۱.۴ درصد افزایش دهد. 

اقتصاددانان اندیشکده تحقیقات اجتماعی و اقتصادی موسسه ملی در انگلیس هشدار داده‌اند تورم در انگلیس می‌تواند به مراتب بیشتر ازاین هم شود چراکه این برآورد، کاهش سطح تولیدات انگلیس بعد از وقوع  را محاسبه نکرده است.

در صورتی که شرایط به شکل دیگری رقم بخورد و هیچ توافقی میان انگلیس و اتحادیه اروپا اتفاق نیافتد و لندن از این اتحادیه خارج شود، هر انگلیسی سالیانه باید ۸۰۰ پوند هزینه کند. 

تعدادی از وزرای دولت انگلیس و معاونان، در اعتراض به برگزیت نرم پیشنهادشده از سوی ترزا می، طی ماه‌های اخیر استعفا کرده‌اند و برخی از اعضای کابینه دولت انگلیس درباره نابسامانی بعد از برگزیت در صورت عدم حصول توافق هشدار داده‌اند. 

برگزیت باید روز ۲۹ مارس سال ۲۰۱۹ یعنی بعد از دو سال از زمان به جریان انداختن ماده ۵۰ معاهده لیسبون برای جدایی یکی از اعضای عضو اتحادیه اروپا، اتفاق بیافتد، اما مذاکرات لندن و بروکسل تا الان پیشرفت چندانی نداشته است و برنامه دولت می به طور قاطع مشخص نیست. 

مردم انگلستان (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ در همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا شرکت کردند و رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و مذاکرات دوساله برگزیت رسما از ماه مارس سال ۲۰۱۷ آغاز شد.