کشته شدن ۱۵۰۰ مهاجر غیرقانونی از ابتدای ۲۰۱۸

این آژانس وابسته به سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد میزان مرگ مهاجران غیرقانونی و پناهجویان بسیار بالاست و این در حالی است که شمار مهاجران و پناهجویانی که به سواحل اروپا می‌رسند، در مقایسه با سال‌های گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته است.

حدود ۶۰ هزار مهاجر غیرقانونی از آغاز امسال از دریای مدیترانه عبور کرده‌اند که برابر با نیمی از شمار مهاجرانی است که در همین دوره در سال گذشته از آن‌ها ثبت نام به عمل آمده بود.

ونسان کوشتل، فرستاده ویژه کمیساری عالی آوارگان سازمان ملل برای مدیترانه اعلام کرد "کمیساریای عالی آوارگان از کشور‌ها و مقامات در این مسیر‌های ترانزیت درخواست می‌کند فورا همه تدابیر لازم را برای متلاشی کردن شبکه‌های قاچاق مهاجران اتخاذ کنند".

او با یادآوری این که قایق‌های حمل پناهجویان و مهاجران غیرقانونی نتوانسته اند به سواحل ایتالیا و مالت نزدیک شوند، افزود "با به خطر افتادن جان این همه انسان، بسیار مهم است که ما به ناخدا‌های کشتی‌ها اطمینان دهیم آن‌ها می‌توانند مسافرانی را که نجات می‌دهند، پیاده کنند. "

کمیساریای عالی آوارگان اعلام کرد اسپانیا امسال به نخستین دروازه ورودی مهاجران غیرقانونی به اتحادیه اروپا تبدیل شده است و شمار آن‌ها از ایتالیا که بندر‌های خود را به روی مهاجران بسته، فراتر رفته است. بیش از ۲۳۵۰۰ مهاجر غیرقانونی از ماه ژانویه از طریق دریا به اسپانیا وارد شده اند که بیش از مجموع مهاجرانی است که در سال گذشته به این کشور وارد شده بودند.