«عمران‌ خان» آماده انجام مراسم تحلیف

«فواد‌ چودهری» گفت: خان بعد از نخست وزیر شدن در دفتر نخست‌وزیری مستقر نخواهد شد و در یک خانه معمولی استقرار می‌یابد.

چودهری تأکید کرد هزینه دفتر نخست وزیر پاکستان که یک خانه معمولی است توسط دولت پرداخت نمی‌شود و عمران‌خان تمام این هزینه را شخصا پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: خان برای استقرار محافظ در دفتر مرکزی حزب تحریک انصاف از هزینه‌های دولتی استفاده نمی‌کند.

«فیصل جاوید» عضو ارشد حزب تحریک انصاف در این زمینه گفت: از بازیکنان تیم کریکت هند دعوت شده در مراسم ادای سوگند عمران‌خان برای نخست وزیری شرکت کنند.

از سوی دیگر «ممنون حسین» رئیس جمهور پاکستان روز 13 آگوست را به عنوان زمان برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید پاکستان اعلام کرد.

در این اجلاس نمایندگان دولت جدید پاکستان برای به عهده گرفتن مسئولیت خود به مدت 5 سال سوگند یاد خواهند کرد.

روز 13 آگوست رئیس پارلمان و معاون وی نیز مشخص خواهند شد تا نخست وزیر جدید بتواند برای به عهده گرفتن مسئولیت خود سوگند یاد کند.

با این اعلام تا اطلاع ثانوی تمام سفرهای خارج از کشور ممنون حسین لغو می‌شود و تا زمان انتخاب نخست وزیر جدید پاکستان، دولت موقت تصمیم جدیدی در حوزه اجرایی اتخاذ نمی کند.

حزب تحریک انصاف در انتخابات پارلمانی پاکستان با کسب بیشترین رأی پیروز شد و با وجود مخالفت احزاب شکست خورده که تشکیل اپوزیسیون دادند پارلمان جدید را تشکیل خواهد داد.

به زودی عمران‌خان که خواهان روابط خوب با ایران و تجدید نظر در نوع روابط با آمریکا است برای به عهده گرفتن پستن نخست وزیری پاکستان سوگند یاد خواهد کرد.