نتانیاهو از اعتراضات ساکنان فلسطین اشغالی ترسید

نتانیاهو اعلام کرد: روز گذشته ما شواهد روشنی از مخالفت و اعتراض نسبت به موجودیت (جعلی و غیرمعتبر) اسرائیل و قانون «کشور یهودی» را شاهد بودیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع اعضای کابینه تاکید کرد ما شاهد به اهتزار درآمدن پرچم سازمان آزادی بخش فلسطین در قلب تل‌آویو بودیم. در قلب تل‌آویو!

نتانیاهو در ادامه افزود: در این اعتراض‌ها شعارهای را به زبان عربی شنیدیم که می‌گفت با خون و آتش فلسطین را پاک خواهیم کرد.

نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنین گفت: بسیاری از معترضان خواهان لغو قانون هستند، آنها می‌خواهند سرود و پرچم ما از میان برداشته شود و اسرائیل را تبدیل به دولت فلسطین کنند. اکنون بیش از هر زمان دیگری واضح است که قانون کشور یهودی برای تضمین آینده اسرائیل به عنوان یک «کشور یهودی» ضرروت دارد.

او در پاسخ به انتقاداتی که از او بر سر قانون نژادپرستانه «کشور یهودی» می‌شود، در اظهاراتی متوهمانه مدعی شد: اسرائیل یک کشور یهودی و دموکراتیک است. حقوق شخصی شهروندان بر اساس قانون اساسی و سایر قوانین به طور کامل حفظ می‌شود.

اعتراضات روز شنبه به قانون نژادپرستانه کنست با حضور عرب‌های سرزمین‌های اشغالی و حامیان صهیونیست‌های احزاب مخالف چپ میانه دنبال شد. هزاران نفر از صهیونیست‌های و عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی روز شنبه با حضور در خیابان‌های تل‌آویو به این قانون اعتراض کردند.

منتقدان قانون مذکور که در اواخر ماه گذشته میلادی در پارلمان رژیم صهیونیستی به تصویب رسید، نگران هستند که این قانون نژادپرستانه به ایجاد تبعیض‌های قومیتی و مذهبی منجر شود.

نظرسنجی موسسه اینترنتی والا ماه گذشته نشان داد  34 درصد مخالف این قانون نژادپرستانه هستند و 8 درصد صهیونیست‌ها نیز نظری در این باره نداشتند.

تصویب قانون نژادپرستانه کشور یهودی در پارلمان رژیم صهیونیستی رسما شهروندان عرب را از حقوق اساسی و حق تعیین سرنوشت خود محروم کرد. تصویب این قانون تبعیض‌آمیز با محکومیت کشورهای مختلف مواجه شد. این قانون حق تعیین سرنوشت در سرزمین‎‌های اشغالی را تنها متعلق به صهیونیست‌ها می‌داند و زبان عبری را تنها زبان رسمی سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد.