روایت دویچه وله از زندگی شخصی عمران خان

عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، ماه گذشته با رای مجلس به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب شد.

وی در سال 1952 در لاهور متولد شد. پدر او مهندس عمران بود و خان همراه با چهار خواهر خود در منطقه ای مرفه نشین شهر دوران کودکی و نوجوانی خود را گذراند. او تحصیلات عالی خود را ابتدا در زادگاهش و سپس در ورستر انگلستان گذراند. آنجا بود که عشق و استعداد خان برای بازی کریکت آشکار شد. در سال 1972 در رشته سیاست و اقتصاد دانشگاه آکسفورد ثبت نام کرد.

در گزارش روز سه شنبه دویچه وله آمده است: خان در انگلیس نیز به بازی کریکت پرداخت و پس از بازگشت به پاکستان در سال 1972عضو ثابت تیم کریکت شد و در سال 1982 بازوبند کاپیتانی به بازو بست.

خان از زندگی مجردی خود لذت میبرد تا اینکه در سال 1995 در 42 سالگی با 'جمیما گلداسمیت' 21 ساله ازدواج کرد. در طول زندگی مشترک 9 ساله خود این زوج معروف سوژه ی خوبی برای روزنامه های انگلیسی و پاکستانی بودند.بر اساس اطلاعات منتشر شده از زندگی وی در سایت 'د ویک' او دختر سرگرد جیمز 'گلد اسمیت' و بانو 'آنابل ونتمپست استوارت' است. 'گلداسمیت' در دانشگاه 'بریستول'به تحصیل انگلیسی مشغول بود اما پیش از فارغ التحصیلی ازدواج کرد.

گلداسمیت پس از ازدواج مسلمان شد و در زمینه مد مشغول به کار شد، ثمره این ازدواج دو پسر است. با وجود جدایی آنها در سال 2004 'گلداسمیت' جزو حامیان سیاست های خان باقی ماند.

ورود خان به سیاست

عمران خان در سال 1994 از کریکت بازنشسته شد. پس از دو سال در پاکستان وارد سیاست شد و حزب 'تحریک انصاف' این کشور را تاسیس کرد. با این حال، محبوبیت او به تدریج از کریکت به سیاست منتقل شد. در انتخابات عمومی سال 1997، حزب 'تحریک انصاف' با کسب تنها یک کرسی شکست خورد.

خان طی یک دهه بعد نیز به فعالیت های سیاسی خود ادامه داد و از گروه های نظامی پرویز مشرف حمایت کرد،گروهی که در انتخابات سال 2007 بر علیه وی برخواستند. خان متعاقبا در حصر خانگی به سر می برد یا حتی چند روز را در زندان گذراند. حزب ' تحریک انصاف ' در انتخابات سال 2013 تنها 30 کرسی انتخاباتی را به دست آورده بود.

از زمان طلاقش از گلداسمیت در سال 2004، خان دو بار دیگر ازدواج کرد. در ژانویه 2015 او رسما ازدواج خود با 'رحام خانم' روزنامه نگار و مجری بریتانیایی-پاکستانی را اعلام کرد، هرچند فقط 10 ماه بعد این زوج خبر جدایی از هم را منتشر کردند. در فوریه 2018، خان با همسر سوم خود ' بوشرا مانیکا ' که به عنوان مشاور روحانی وی معرفی شد، ازدواج کرد.خان پیش از ازدواج هرگز 'بوشرا' را ندیده بود،گفته می شود بوشرا هرگز بدون روبنده با هیچ مردی ملاقات نمی کند.

خان سفر خود را در تاریخ 26 ژوئیه 2018 از یک ستاره تمام عیار کریکتت به رهبر سیاسی کامل کرد.

خان گفت: 'من این مبارزه را 22 سال پیش آغاز کردم و امروز به من فرصتی داده شده تا رویاهایم را برای این کشور محقق کنم ، ما پاکستان را طوری اداره خواهیم کرد که هرگز اداره نشده است.