آمریکا به دنبال فروپاشی درونی کره شمالی است

خبرگزاری رسمی کره شمالی در مطلبی نوشت یک واحد توطئه‌گر در شهر نیویورک آمریکا اخیرا پویشی راه‌اندازی کرده که هدف آن انتشار حافظه‌های یو.اس.بی حاوی فیلم، کتاب الکترونیکی و برنامه‌های تلویزیونیِ کشورهای کاپیتالیستی در کره شمالی است.

«کِی.سی.اِن.اِی» ادامه داد «امپریالیست‌ها به دنبال فلج کردن ایده استقلال مردم کره از طریق انتشار گسترده ایده‌های بورژوآیی و فرهنگ بورژوایی هستند تا کره شمالی را دچار فروپاشی درونی کند».

این رسانه کره شمالی ادامه داد، امپریالیست‌ها به دنبال خلع سلاح مردم کره هستند اما این تنها رویای وحشیانه کسانی است که درباره کره شمالی بی‌اطلاع هستند.

این رسانه دولتی کره شمالی ادامه داد «خواست ثابت و انگیزه مردم کره، ساختن کشور سوسیالیست قدرتمند است تا همه جهان به آن رشک بورزند ... ما هرگز ایده ساخت اقتصاد با کمک دیگران را نداشتیم».

در ادامه «کِی.سی.اِن.اِی» نوشت، «اتکا‌ء به نفس و علم و فناوری، روح و زندگی کره سوسیالیست است و نیروی پیش‌برنده و تنها مسیری است که باید برویم. ارتش و مردم کره شمالی در عمل این واقعیت گرانبها را اثبات کرده‌اند».

کره شمالی همواره مخالف حضور نظامی آمریکا در شبه جزیره کره و برگزاری رزمایش‌های نظامی آمریکا و متحدانش در این منطقه است. تنش‌ها میان پیونگ یانگ و واشنگتن طی سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته بود تا برای اولین بار سران دو کشور ماه ژوئن گذشته در سنگاپور دیدار کردند.

در این دیدار طرفین توافق کردند کره شمالی اقدام به خلع سلاح اتمی کند اما آمریکا گفته است تا خلع کامل اتمی تحریم‌ها علیه کره شمالی برچیده نخواهند شد.