بصره همچنان ملتهب است

در پی تظاهرات روز چهارشنبه در استان بصره در جنوب عراق دومین معترض کشته و ۲۵ تن دیگر زخمی شدند. شهر بصره از مدتها پیش شاهد تظاهرات خونینی است که روز سه شنبه دستکم ۵ کشته برجای گذاشت.

یکی از مسئولان اظهار کرد، تظاهرکنندگان ورودی اصلی بندر ام القصر را بستند و کامیون‌های حامل کالا نمی‌توانند وارد و یا از آن خارج شوند. این بندر میزبان محموله‌های حاوی بذر ، سبزیجات و غیره است که وارد عراق می شوند.

در همین راستا، تظاهرکنندگان راه‌های اصلی میان دو منطقه تنومه و العشار در استان را بستند. این در حالیست که صدها تن از مردم بصره در مقابل استانداری منطقه شط العرب تجمع کردند.

دولت محلی الزبیر نیز فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورد و اقدامات امنیتی خود را تشدید کرده است.

رسانه‌ها اعلام کردند، تظاهرکنندگان راههای اصلی ارتباطی با شهر العماره را از منطقه کرمه در شمال بصره بستند.

از سوی دیگر، مدیر دفاع مدنی بصره از تلاش برای خاموش سازی ساختمان‌های آتش گرفته استانداری و شهرداری خبر داد و گفت: تعدادی از افراد دفاع مدنی طی عملیات خاموش‌ سازی آتش دچار حالت خفگی شدند.

استان بصره از ماهها شاهد تظاهراتی است که خواستار بهبود خدمات و در راس آن آب آشامیدنی و برق است تا حدی که موجب ورود نیروهای امنیتی شده است. این تظاهرات ها تاکنون موجب کشته و زخمی شدن شماری از معترضان شده است.

یک منبع امنیتی در استان بصره صبح امروز(پنجشنبه)اعلام کرد، اوضاع در این استان به حالت عادی بازگشت و اکثر خیابان‌ها باز است.