دیرالزور زاغه مهمات آمریکایی ها شد

گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد که نیروهای ائتلاف آمریکا بیش از 150 کامیون حامل تجهیزات لجستیکی، خودروهای زرهی و نفربر وارد منطقه شرق فرات کرده‌ است.

دیدبان اعلام کرد که این تجهیزات وارد مناطق تحت تسلط گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» شده است؛ گروهی که بیشتر عناصر آن کُرد هستند و تحت حمایت آمریکا قرار دارند.

به گزارش دیدبان، نیروهای آمریکایی از اول آگوست سال جاری (10 مرداد) تا به امروز بیش از هزار و 900 کامیون حامل سلاح، خودروی زرهی و جنگ‌افزار وارد منطقه شرق رود فرات کرده‌اند.

دیدبان اعلام کرد که وارد کردن تجهیزات در راستای گسترش پایگاههای نظامی و فرودگاههای استانهای «حسکه، رقه، ریف حلب» و دیرالزور و تقویت آن است.

بنا بر این گزارش، منابع موثق اعلام کردند که ائتلاف آمریکا دستکم 18 پایگاه نظامی مختلف در مناطق شرق فرات، «منبج» در شمال شرق حلب و کرانه غربی رود فرات ایجاد کرده است.

شش پایگاه از این 18 پایگاه بزرگ است و در مناطق «عین العرب (کوبانی)، خراب عشک و منبج در حلب، عین عیسى، الرقة و الطبقة در استان الرقة، الشدادی، الهول تل تمر، تل بیدر و رمیلان در استان الحسکة و میدان نفتی العمر و البحرة در ریف دیر الزور واقع شده است.

در همین راستا، دیدبان روز گذشته اعلام کرد که چهار کامیون وارد منطقه «السوسه» واقع در شرق رود فرات در استان دیرالزور شده است.

دیدبان در ادامه گزارش داد که نیروهای ائتلاف آمریکا در حال ایجاد یک پایگاه نظامی در سه کیلومتری منطقه السوسه هستند.

ائتلاف آمریکا به همراه نیروهای دموکراتیک سوریه مدعی مبارزه با داعش هستند ولی بارها با این گروه تروریستی در استان دیرالزور همکاری داشتند.

اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که منابع خبری اعلام کردند که نیروهای دموکراتیک در راستای همکاری با داعش از برخی مناطقِ تحت تسلط خود در مرزهای سوریه و عراق واقع در ریف جنوب شرقی دیرالزور عقب نشینی کرده اند.

این نیروها از این منطقه عقب نشینی کرده بودند تا داعش از آن به عنوان راه امدادرسانی به عناصر خود که در شرق رود فرات تا ارتفاعات «صفوک» در ریف جنوب شرقی استان الحسکه حضور دارند، استفاده کند.