تکذیب حمله خمپاره ای به فرودگاه بصره

برخی از خبرگزاری عراقی به نقل از یک منبع امنیتی که خواستار عدم ذکر نام خود شد اعلام کردند: گلوله های خمپاره از جای نامعلوم به سمت فرودگاه بصره شلیک شده است.

وی همچنین افزود: محل اصابت این سه گلوله خمپاره در زمینی دورافتاده از فرودگاه بوده است که هیچ خسارت مادی و جانی در پی نداشت.

از سوی دیگر پایگاه السیاسه نیوز عراق نیز گفته است که گلوله ها در منطقه ای میان فرودگاه و کنسولگری آمریکا اصابت کرده است.

اکنون فرودگاه بین المللی بصره با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده است که مورد هدف یا حمله قرار نگرفته است، هیچ بخشی از فرودگاه تعطیل نشده و پروازها بشکل عادی در حال انجام است.

با این حال اصل خبر شلیک خمپاره و محل اصابت آن هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

اعتراضات مردم بصره به ضعف دولت در تامین خدمات عمومی بویژه آب آشامیدنی سالم طی روزهای اخیر وارد فاز بسیار خشن شده است و تاکنون در درگیری های مربوط به آن دست کم 11 تن کشته و بیش از 100 نفر از جمله تعدادی از نیروهای امنیتی زخی شدند.

در ادامه اعتراضات خشن در بصره، عصر پنجشنبه، گروههایی از معترضان ظرف چند ساعت به دهها مرکز دولتی و مقر حزبی حمله و آن را به آتش کشیدند.

اقامتگاه استاندار، مقرهای سازمان بدر، مقر رادیو نخیل، مقر مجلس اعلای اسلامی، حزب الدعوة، شبکه العراقیة، شبکه الغدیر، شبکه الفرات، حزب اسلامی، حزب فضیلت، عصائب اهل حق، کتائب حزب الله، سرایا خراسانی، مقر جریان حکمت، کتائب سید الشهداء، جنبش اراده، حزب الله، انصارالله الاوفیا از جمله این مراکز است که تنها در اعتراضات پنجشنبه شب به آتش کشیده شد.

برخی خبرگزاری ها نیز از محاصره تاسیسات نفتی در بصره از سوی معترضان خبر داده بودند. گزارشی از احتمال ورود و یا آسیب زدن به این تاسیسات منتشر نشده است.