53 درصد آمریکایی ها عملکرد ترامپ را قبول ندارند

این نظرسنجی که محصول مشترک تارنمای «هیل تی وی» و شرکت نظرسنجی 'هریس ایکس'

(Harris X) است، حکایت ازآن دارد که 47 درصد از مردم این کشور عملکرد ترامپ را قبول دارند.

برهمین اساس، 23 درصد از آمریکایی ها، عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهور را «قویا» تایید کردند، در حالی که 24 درصد گفتند آنها «تا اندازه ای عملکرد او را قبول دارند.»

82 درصد از جمهوری خواهان در این نظرسنجی جدید گفتند عملکرد ترامپ را قبول دارند که 4 درصد کمتر از نتایج نظرسنجی قبلی هیل است.

فقط 14 درصد از دمکرات ها گفته اند که عملکرد ترامپ را قبول دارند در حالی که 86 درصد از حامیان این حزب گفتند آنها عملکرد رئیس جمهور شان را نمی پذیرند.

«امیلی اکینز» مدیر بخش نظرسنجی در اندیشکده کاتو که دارای گرایشاتِ لیبرالیستی است، درباره «طرز تفکر آمریکایی ها» به تارنمای هیل گفت: انتظار ندارد چنین ارقامی چندان تغییر کنند. آنچه که باعث تفاوت می شود نگاه به او در مقایسه با دیگر رئیسان جمهور پیشین آمریکا است؛ روسای جمهوری که میزان پذیرش عملکرد شغلی آنها 60 درصد بوده است. ترامپ هرگز در این نقطه نبوده و بالاترین رقم متوسط تایید عملکرد او 45 درصد بوده است.

وی افزود: چیزی که باعث تعجب می شود این است که اقتصاد در وضعیت نسبتا خوب است. بنابراین عملکرد او با توجه به وضعیت اقتصاد، کمتر از آن چیزی است که از او توقع می رفت.

این نظرسنجی در فاصله زمانی بین 31 آگوست تا اول سپتامبر (9تا 10 شهریور) از بین 1000 نفر از رای دهندگان با ضریب خطای 3.1 درصد انجام شد.