منتقد دوترته دستگیر شد

آنتونیو تریلنس' نماینده مجلس فیلیپین، درست دقایقی بعد از جلسه دادگاهی با موضوع بازرسی مجدد پرونده شورشیانی که سال 2011 مورد عفو عمومی قرار گرفته بودند، دستگیر شد.

این دستگیری آخرین مرحله از مبارزه این نماینده با دوترته است؛ 'تریلنس' دوترته را به پنهان کردن دارایی خود و اعدام هزاران مجرم و مظنون به فروش مواد مخدر، متهم می کند؛ اتهاماتی که دوترته آنها را رد می کند.

'تریلنس' از چندین شکایت که به دادگاه جنایی بین الملل بر علیه رئیس جمهور فیلیپین شده و او را به جنایت علیه بشریت متهم کرده است حمایت می کند و خواستار محافظت از افرادی شده که می خواهند بر علیه دوترته شهادت دهند. وی شرایط موجود فیلیپین را بحران و شکست دموکراسی نامید.

مخالفان دوترته او را متهم به منحرف کردن عموم و عدم رسیدگی به مشکلاتی نظیر تورم می کنند، اتهامی که مقامات وابسته به دولت آن را رد میکنند.

این در حالی است که طی نظرسنجی انجام شده در فیلیپین اوایل ماه جاری و پس از افزایش نرخ تورم به 6.4 درصد، آمار نشان می دهد که در مدت کوتاه، تایید دوترته توسط مردم فیلیپین 15 درصد و آمار اعتماد آنها 13 درصد کاهش یافته است، که این می تواند معیاری برای عملکرد دوترته باشد.

سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین اعلام کرد که ما تحت تاثیر این آمار قرار نخواهیم گرفت، زیرا رئیس جمهوری وظایف خود را به نحو احسن انجام خواهد داد.