سفیر روسیه مذاکره قبلی ترامپ و پوتین را بی نتیجه خواند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا ضمن حضور در بیستمین کنگره جهانی مطبوعات روسیه در بروکلین اعلام کرد به رغم موضع و فضای مثبت در نشست هلسینکی [دیدار سران روسیه و آمریکا] هنوز هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است. با این حال، مسکو آماده گفتگوهای موثر و متقابل  با واشنگتن است.

او گفت: «متاسفانه، لحن و موضع مثبت در طول گفتگوهای روسای جمهور دو کشور هنوز به طرح های خاصی تبدیل نشده است اما بار دیگر تاکید می کنیم که برای گفتگوهای برابر و متقابل آماده هستیم. نه تنها روابط دو جانبه ما، بلکه امنیت جهانی نیز به این گفتمان بستگی دارد.»

به گفته آنتونوف، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست هلسینکی، مجموعه ای از اقدامات شامل حفظ ثبات، ایجاد کارگروه مشترک برای مقابله با تروریسم، توسعه همکاری ها در زمینه امنیت سایبری و مدیریت بحران در مناطق مختلف جهان را برای غلبه بر وضع فعلی روابط بین دو کشور پیشنهاد کرده است.

پس از انتخابات سال 2016 آمریکا، حزب دموکرات با پیش کشیدن ادعایی، روسیه را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد. مسکو اتهامات مربوط به دخالت را رد و اعلام کرده هیچ مدرکی برای اثبات این  ادعاها وجود ندارد.