مصر هم نتوانست مانع صهیونیست ها شود

برخی منابع فلسطینی می‌گویند که در پرتو توقف مذاکرات آتش‌بس تحت نظارت قاهره، مسئولان مصر نیز در متقاعد کردن رژیم صهیونیستی به عدم تشدید تجاوزات علیه ساکنان غزه، با شکست مواجه شده‌اند.

روزنامه قطری «العربی الجدید» به نقل از این منابع نوشت که هیأت امنیتی مصر که اخیرا طی سفری به غزه با رهبران حماس دیدار کرد، گفته است که رژیم صهیونیستی تصمیم دارد مجازات فلسطینیان ساکنان غزه را به خصوص با توجه به برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت، تشدید کند و در همین ارتباط این رژیم در صدد تعطیلی گذرگاه تجاری «کرم ابوسالم» است.

هیأت امنیتی مصر به فرماندهی سرلشگر «احمد عبدالخالق» مسئول پرونده فلسطین در دستگاه اطلاعاتی و «مصطفی شحاته» سرکنسول مصر در فلسطین، روز شنبه گذشته به نوار غزه سفر کرده بود.

طبق این گزارش، هیأت مصری در دیدار با رهبران حماس گفته است که قاهره هرگز نمی‌تواند تشدید احتمالی حملات رژیم صهیونیستی را متوقف کند و ارتش این رژیم نیز به قاهره ابلاغ کرده که تصمیم دارد به هر گونه تهدیدی از جانب مرزهای غزه، پاسخ شدیدی بدهد و حتی در صدد انجام حملات هوایی علیه اهدافی در غزه است.

محاصره غزه وارد دوازدهمین سال خود شده و اوضاع انسانی در این منطقه وخیم است؛ اهالی نوار غزه در طول شبانه‌روز فقط چند ساعت از نعمت برق برخوردار هستند.

مذاکرات غیرمستقیم آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس با وساطت مصر طی مردادماه شتاب گرفت اما با مخالفت‌های تشکیلات خودگردان متوقف شد.