چین: تحت فشار تجاری باج نخواهیم داد

وانگ یی وزیر خارجه چین روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: پکن در برابر فشارهای ناشی در مسائل تجاری ، هیچ گونه باجی نخواهد داد.

بر اساس این گزارش وزیر خارجه چین از اقدامات یکجانبه برخی کشورها انتقاد کرد و گفت: چین بر این باور است که این اقدامات به همه کشورها لطمه خواهد زد.

وی در سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل افزود: سیاست های حمایتی در عرصه تجارت تنها به خود این کشورها آسیب می زند و اقدامات یکجانبه به ضرر همه خواهد بود.

وزیر خارجه چین اظهار داشت: پکن آماده حل و فصل اختلافات تجاری مبتنی بر قانون و از طریق گفتگو و رایزنی در شرایط برابر است. چین تحت فشارهای تجاری باج نخواهد داد.

چند روز قبل چین تعرفه های جدیدی را علیه 60 میلیارد دلار واردات کالاهای آمریکایی وضع کرده است. این اقدام به تلافی اعمال تعرفه های 10 درصدی از سوی آمریکا علیه 200 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی انجام شده است.

ترامپ بارها از مازاد تجاری سنگین چین با آمریکا انتقاد کرده و خواستار کاهش فوری مازاد تجاری پکن با واشنگتن شده است. این رقم سال گذشته به بیش از 375 میلیارد دلار رسیده است.

تنش ها بر سر محدودیت دسترسی شرکت های آمریکایی به بازار چین، حق مالکیت معنوی و انتقال فناوری و سرمایه گذاری بین دو کشور به شدت بالا گرفته است.