اتهام جدید آمریکایی ها علیه چین

مایک پنس معاون معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در موسسه هادسون، چین را متهم کرد که تلاش دارد تا موقعیت ترامپ را پیش از انتخابات میان دوره‌ای کنگره تضعیف کند.

پنس همچنین افزود که چین نه تنها بدنبال مداخله در انتخابات میان دوره‌ای کنگره است، بلکه تلاش دارد تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ را نیز از طریق تبلیغات رسانه‌ای تحت تاثیر اهداف خود قرار دهد تا احتمال انتخاب مجدد ترامپ را به حداقل ممکن برساند، چون چین بدنبال رئیس جمهور متفاوت دیگری در آمریکاست.

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین به نقل از یک مقام بلندپایه امنیتی واشنگتن گفت که اقداماتی که چینی‌ها برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات آمریکا انجام می‌دهند در مقایسه با اقدامات روسیه رنگ می‌بازد.

پیش از پنس نیز دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل که هفته گذشته برگزار شد، چین را متهم کرد که بدنبال مداخله در انتخابات کنگره برای شکست جمهوری خواهان است.

سخنان پنس که بدنبال اتهامات ترامپ علیه چین در مورد مداخله در انتخابات میان دوره‌ای کنگره صورت می‌گیرد نشان می‌دهد که اختلافات میان واشنگتن و پکن که تا پیش از این بطور عمده بر محور جنگ تجاری و تعرفه‌های گمرکی بود، حال این روزها به حوزه‌ سیاسی و بویژه انتخابات پیش رو در آمریکا کشیده شده و واشنگتن تلاش دارد تا در ادامه اختلافات خود با پکن حال پای چین را نیز به پرونده دخالت در انتخابات باز کند.