آمریکا بار دیگر به داد تروریست‌های داعش رسید

منابع محلی سوریه به نقل از وب سایت خبری «عربی تودی» اعلام کردند شماری از تروریست‌های زخمی گروه داعش با استفاده از هلیکوپترهای آمریکا از استان دیرالزور در شرق سوریه تخلیه شدند.

بنا به گزارش‌ها، تروریست‌های داعش از شهر الشعفه در نزدیکی مرز عراق به مکان نامشخصی منتقل شدند. این اولین بار نیست که هواپیمای نظامی آمریکا تروریست‌های گروه داعش را از مناطق درگیر در جنگ به مکان دیگری منتقل می‌کنند.

اواخر ماه سپتامبر خبرگزاری دولتی سوریه سانا گزارش داد ائتلاف به سرکردگی آمریکا با استفاده از هلیکوپترهای خود در یکی از مناطق درگیر در جنگ در سوریه، سرکرده‌های داعش را به مقصدی نامشخص منتقل کرد تا آنها را از دسترس نیروهای دولتی سوریه خارج کند. در ماه آوریل نیز خبرگزاری سانا گزارش داد هلیکوپترهای نظامی آمریکا دست کم سه فرمانده داعشی را همراه با اعضای خانواده‌هایشان از منطقه‌ای در 20 کیلومتری جنوب شرقی شداده در استان حسکه به مکانی دیگر منتقل کرد‌ند.

در دسامبر سال 2017 نیز خبرگزاری سانا افشا کرد که شماری از تروریست‌های عضو داعش از چندین مکان مختلف در استان دیرالزور به استان حسکه که تحت کنترل نیروهای آمریکایی است، منتقل شده‌اند.

استان دیرالزور از سال 2014 به اشغال تروریست‌های داعشی درآمد. اما در پاییز سال 2017 این منطقه توسط نیروهای دولتی سوریه از وجود تکفیری‌ها پاکسازی شد. این استان از ماه می تا ماه جولای سال میلادی جاری نیز هدف تهاجمات داعش قرار گرفت.