آغاز عملیات امنیتی در الانبار علیه هسته‌های خفته داعش

مرکز اطلاع‌رسانی نظامی ارتش عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد که عملیات امنیتی استان الانبار به دستور «حیدر العبادی» فرمانده نیروهای مسلح این کشور آغاز شد.

«یحیی رسول» سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که «عملیات تفتیش و حمله به هسته‌های خفته داعش در شهر الرمادی و اطراف آن به دستور العبادی و با نظارت و برنامه‌ریزی فرماندهی عملیات مشترک و هماهنگی بین فرماندهی عملیات الانبار و فرماندهی پلیس این استان، آغاز شد.»

سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق افزود: «این عملیات بر اساس سعی و تلاش اطلاعاتی منحصر به فرد صورت می‌گیرد.»

او گفت: در ابتدای عملیات، همزمان به ۶۹ هدف تروریست‌ها اعم از انبار مهمات، پایگاه‌ها و خندق‌ها حمله شده است و نیروهای عراقی موفق شدند، ۴۳ مظنون را بازداشت کنند.

یحیی رسول تصریح کرد: یگان مهندسی نظامی ارتش یمن در این عملیات، ۲۵ بمب را خنثی و یک انبار بزرگ مهمات حاوی ۱۰۰۰ بمب را کشف کردند.

هیات «الحشد الشعبی» عراق نیز شنبه گذشته از آغاز عملیات امنیتی «گسترده» برای تأمین امنیت صحرای غربی استان الانبار و پاکسازی آن از لوث وجود داعش خبر داده بود.

«احمد نصرالله» معاون فرمانده عملیات الحشد الشعبی در محور غرب الانبار روز شنبه گذشته گفته بود که یگان مشترک فرماندهی عملیات الحشد و لشکر۱۳ با همکاری سازمان اطلاعات نظامی، این عملیات را از منطقه «السرجه» واقع در صحرای غربی الانبار آغاز کرده تا به مناطق «ام تینه»، «مقالع ابراهیم» و«الخرجه» برسند.

مناطق مختلف عراق اکنون از لوث وجود داعش پاکسازی شدند، اما عناصر این گروه تروریستی تکفیری معمولا در مناطق دور دوست صحرایی الانبار به دلیل نبود امنیت لازم، حضوری پراکنده دارند.