کرملین اتهام شرکت در مسمومیت مخالفان سیاسی روسیه را رد کرد

«دیمیتری پسکوف» در جمع خبرنگاران درباره ادعای لندن مبنی بر دخالت مسکو در مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روس و دخترش گفت: روسیه هیچ ارتباطی با این گونه اتهامات ندارد.

پسکوف ادامه داد: ترامپ در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی.بی.اس به طور مستقیم هیچ اتهامی را به رئیس جمهوری روسیه وارد نکرده است، ضمن اینکه هیچ اتهامی که با استدلال و شواهد اثبات شده باشد در مورد وی وجود ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا پیش تر در مصاحبه با این شبکه آمریکایی، در باره احتمال مداخله پوتین در قتل های سیاسی و مسمومیت ها، گفت: بله این احتمال وجود دارد.

پسکوف خاطرنشان کرد: بر اساس سخنان ترامپ نمی توان گفت که رئیس جمهوری آمریکا همان طور که رسانه ها اعلام کرده اند، احتمال شرکت پوتین در این گونه اقدامات را بعید ندانسته است.

وی افزود: در این مورد باید با ویژگی های زبانشناسی با انعطاف برخورد کرد، رئیس جمهوری آمریکا نمی توانست جواب دیگری بدهد و این مساله قابل درک است.

ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس روس و دخترش یولیا از اسفندماه گذشته در شهر سالزبری انگلیس آغاز شد که در جریان آن لندن ادعا می‌کند روسیه در عملیاتی مخفیانه این پدر و دختر را به‌وسیله گاز نوویچوک مسموم کرده است.

بر همین اساس لندن 23 دیپلمات روس را اخراج کرد و حدود 30 کشور از جمله آمریکا هم به پیروی از انگلیس، واکنش مشابهی نشان دادند. مسکو با رد هرگونه دخالت در این حادثه، انگلیس را به تخریب عامدانه روابط دو کشور متهم کرده است.