کشته شدن 70 هزار پاکستانی در حملات تروریست ها

ژنرال «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان گفت: تا زمانی که امنیت کامل در افغانستان برقرار نشده نیروهای آمریکایی باید در این کشور حضور داشته باشند.

وی افزود: بزرگترین چالش امنیتی منطقه مسئله کشمیر است که باید هر چه زودتر حل شود.

غفور اظهار داشت: بدون کمک نیروهای ارتش پاکستان شکست دادن القاعده و برقراری امنیت در جهان ممکن نبود.

وی افزود: جهانیان باید قدردان پاکستان در زمینه نبرد با تروریسم باشند زیرا اگر همکاری اسلام‌آباد نبود تروریسم در منطقه شکست نمی‌خورد.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: ما برای شکست دادن تروریسم فداکاری زیادی کردیم و سربازان زیادی در این راستا کشته شدند بنابراین اسلام‌آباد نباید متهم به حمایت از تروریسم شود.

وی تصریح کرد: بیش از 70 هزار پاکستانی قربانی نبرد با تروریسم شده‌اند بنابراین اجازه نمی‌دهیم این موضوع نادیده گرفته شود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که آمریکا و دولت افغانستان فشار به پاکستان برای مبارزه جدی با تروریسم را افزایش داده‌اند و این کشور را متهم به حمایت از تروریست‌ها می‌کنند.

«زلمی خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در سفر به پاکستان با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

تبادل نظر درباره اوضاع افغانستان، نحوه انجام مذاکرات صلح، امنیت دو طرف مرز مشترک،مسائل دفاعی دو طرف و ادامه سفر هیئت‌های سیاسی محور دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با نماینده ویژه آمریکا بود.

از سوی دیگر هیأت سیاسی افغانستان به همراه سفیر این کشور در اسلام‌آباد با مولانا سمیع الحق پدر معنوی طالبان دیدار و خواهان همکاری وی برای مذاکره با این گروه شدند.