انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در موعد مقرر برگزار می شود

 «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان صبح امروز با حضور در یکی از مراکز رای گیری انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ افغانستان در کابل رای خود را به صندوق انداخت.

وی در جریان سخنرانی در این مرکز تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۹ این کشور در موعد مقرر برگزار می شود.

غنی افزود: وعده ما این است که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۹ نیز در تاریخ و زمان مشخص انجام شود تا ملت افغانستان بتوانند آینده خود را به دست خویش رقم بزنند.

رئیس جمهوری افغانستان در مورد انتخابات امروز گفت که ناباوری ها امروز به باور، شک و تردید ها امروز به یقین و انتقادها امروز به همکاری تبدیل شده است.

اشرف غنی با اشاره به اینکه بیشتر از ۸ میلیون رای دهنده برای شرکت در انتخابات امروز ثبت نام کرده اند، گفت که انتخابات و رای دادن یک امانت است و به عنوان یک شهروند، خواهش ما از مردم افغانستان این است که امروز حق رای دادن خود را ادا کنند.

«عبدالبدیع صیاد» رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان نیز گفت که انتخابات امروز در ۳۲ ولایت این کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: پیام ما این است که همه مردم افغانستان، نیروهای امنیتی و کارمندان انتخابات، بی‌طرفی خود را حفظ کرده و از هر نوع تقلب خودداری کنند.

این در حالی است که انتخابات پارلمانی در «قندهار» به دلیل شهادت ژنرال «عبدالرازق» فرمانده پلیس این ولایت یک هفته به تعویق افتاده و انتخابات «غزنی» هم به دلیل مشکلات سیاسی و امنیتی امروز برگزار نشده است.