موضوعی که برای اوباما مرگ و زندگی است

"باراک اوباما" رئیس جمهور سابق آمریکا که در جمع طرفداران حزب دموکرات در دانشگاه نوادا در لاس وگاس سخنرانی می‌کرد، گفت: انتخابات ماه نوامبر از تمامی انتخابات هایی که من در طول زندگی خود به یاد دارم و حتی زمانی که خودم در عرصه انتخابات حضور داشتم، مهم تر است. پیامدهای ماندن شما در خانه در روز انتخابات می تواند بسیار خطرناک باشد.

اوباما خطاب به رای دهندگان نوادا گفت: خانه نشینی شما عمیقا برای دمکراسی ما خطرناک خواهد بود.

وی به کاهش مالیات توسط دولت ترامپ اشاره کرد و گفت جمهوریخواهان مبلغ 1.5 تریلیون دلار برای کاهش مالیات به جیب کسانی واریز کرده اند که پیش از این هم زندگی مرفهی داشته اند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا متحیرانه اظهار کرد: آنها حتی تلاش هم نکرده بودند که این مالیات ها را پرداخت کنند.

اوباما تاکید کرد: اشتباه نکنید، خانه نشینی به کسی کمک نمی کند اما رای دادن کمک کننده است. منتظر دو هفته دیگر نمانید و از همین الان رای دادن را آغاز کنید.

چهره های شاخص دو حزب جمهوریخواه و دمکرات این روزها سرگرم کارزارهای انتخاباتی هستند. اوباما در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال های 2008 و 2012، رای نوادا را به دست آورد.

هیلاری کلینتون نیز در سال 2016 رای نوادا را تصاحب کرد اما جمهوریخواهان در حال حاضر تمام دفاتر دولتی را در اختیار دارند و امیدوار هستند که در سال جاری نیز رای این ایالت را از آن خود کنند.

انتخابات کنگره و فرمانداران آمریکا روز 6 نوامبر 2018 برابر با 15 آبان 1397 برگزار می شود، در این انتخابات، تمام 435 عضو مجلس نمایندگان آمریکا و 35 عضو مجلس سنا و ٣٦ فرماندار انتخاب می شوند.