قاتلان خاشقچی را دستگیر می کنیم!

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد که کشورش به انجام تحقیقات جامع درباره پرونده مرگ «جمال خاشقچی» متعهد است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «العربیة»، وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی خبری در اندونزی مدعی شد که مسئولان این حادثه همه بازداشت خواهند شد و تدابیر لازم برای عدم تکرار چنین حوادثی اتخاذ خواهد شد.

الجبیر دو روز پیش (یکشنبه 21 اکتبر) نیز گفته بود که حادثه جمال خاشقچی یک اشتباه بزرگ بوده و کلیه عاملان این اقدام بازخواست خواهند شد. وی قتل خاشقچی در کنسولگری را یک اقدام «اشتباه» و «خودسرانه» خواند و مدعی شد  ولی‌عهد و حتی رئیس دستگاه اطلاعاتی از این عملیات بی اطلاع بودند. عاملان قتل در یک عملیات خودسرانه از اختیارات خود فراتر رفته‌ و مرتکب اشتباه شدند.

عادل الجبیر پیش از این نیز در ادامه گفت‌وگوی خود با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد، گزارش دادستان کل سعودی درباره اینکه جمال خاشقچی کنسولگری این کشور در استانبول را ترک کرد، دروغ بود.

وی همچنین دست داشتن نزدیکان ولی‌عهد سعودی در این جنایت را تکذیب کرد و مدعی شد «هیچ یک از رهبران سعودی از جمله بن سلمان اطلاعی در خصوص قتل خاشقچی نداشتند».