بن فرحان: قاشقجی به دستور پادشاه سعودی به قتل رسید

خالد بن فرحان شاهزاده مخالف رژیم سعودی که در آلمان به سر می‌برد گفت: «در عربستان سعودی همه چیز به پادشاه ختم می‌شود و پادشاه سه قدرت اجرایی و قانون گذاری و قضائی را در اختیار دارد. پادشاه در عربستان فراتر از قدرت ریاست، قدرتی الهی دارد و غیر ممکن است کسی کاری را مانند چنین مسئله‌ای (قتل خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی) انجام دهد و از طرف پادشاه و ولیعهد او نباشد. طراحی این اقدام از طرف محمد بن سلمان و از طریق دوست من که به عنوان مشاور دربار پادشاهی کار می‌کند به نام سعود القحطانی بود و موافقت پادشاه گرفته شد. بر اساس این موافقت، این اقدام صورت گرفت.»

وی افزود: «سناریویی که رخ خواهد داد بر اساس شناختی که من از آن‌ها دارم این است که پادشاه، محمد بن سلمان را کنار نخواهد گذاشت و خانواده حاکم علیه او کودتا خواهد کرد چرا که این ضروری است و محمد بن سلمان و خود پادشاه را حذف خواهند کرد.»

وی گفت: «رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در خصوص ترور استاد جمال خاشقجی که همه جهان منتظر آن بودند، همه آنچه را که در خصوص این مسئله وجود داشت مطرح کرد و هیچ اتهام مستقیمی را متوجه پادشاه یا محمد بن سلمان نکرد و تمرکز او بر شرح جزئیات ماجرا بود. جزئیات این مسئله جای تردیدی باقی نمی‌گذارد که تصمیمی سیاسی (برای قتل خاشقجی) از طرف محمد بن سلمان و پادشاه گرفته شده است.»