هراس نظامیان آمریکایی از نیروهای افغان

سخنگوی ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در افغانستان در تشریح اقدام فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه‌های نیروهای افغان به «واشنگتن پست» گفت: حملات نفوذی اخیر سبب شده تا نظامیان آمریکایی این اقدامات پیشگیرانه و متعارف را اتخاذ کنند.

به گفته این سخنگو نیروهای امنیتی افغان و نظامیان آمریکایی اکنون از طریق تلفن و پست الکترونیک با یکدیگر در تماس هستند و «برخی دیدارها نیز در پایگاه‌های نظامی آمریکا برگزار می‌شود».

یکی از مقامات ارشد ارتش افغانستان نیز به واشنگتن پست گفت که به نظامیان آمریکایی دستور داده شده تا برای چند روز از پایگاههای متعلق به نیروهای افغان دیدار نکنند اما نیروهای افغان می‌توانند با نیروهای آمریکایی را منطقه‌ای در پایگاه که متعلق به نیروهای خارجی است دیدار کنند.

این افسر افغان افزود که مرکز فرماندهی مرکزی و کنترل مشترک همچنان فعال است.

نظامیان خارجی در حالی ارتباط خود با نیروهای افغان را به حداقل رسانده‌اند و حاضر به دیدار با نیروهای افغان در پایگاه نظامیان این کشور نیستند که 26 مهرماه در یک حمله نفوذی به نشست مشترک نیروهای آمریکایی و افغان، فرمانده پلیس قندهار و رئیس امنیت ملی این ولایت کشته و یک ژنرال ارشد آمریکایی نیز زخمی شد.