متهم ارسال بسته‌های مشکوک برای دموکرات‌ها کیست؟

«سزار سایوک»، پیش از آن‌که از سوی پلیس دستگیر شود، نه توجه کسی را به خود جلب می‌کرد و نه کسی به دیدگاه‌های سیاسی‌اش اهمیت می‌داد. 

سایوک روز گذشته -جمعه- به اتهام فرستادن ۱۴ بمب دست‌ساز از طریق پست به افراد سرشناس حزب دموکرات در سراسر آمریکا دستگیر شد. هیچ‌یک از این بمب‌ها کار نکرد و کسی زخمی نشد. او با احتمال ۴۸ سال محکومیت مواجه است. 

اما سایوک به‌راستی که بود؟

سایوک، ساکن فلوریدا، یک بدن‌ساز است و چندین سال نیز راننده تحویل پیتزا بود. 

پسرعموی سایوک گفت که او به مدارس معتبری رفته و تحصیلات خوبی را گذرانده است. وی گفت: «عقل و فهم لزوما هم‌معنا نیستند.»

او از ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۴ در دانشگاه کارولینای شمالی مشغول به تحصیل بود، اما تحصیلاتش را نیمه‌کاره رها کرد. او همچنین در پاییز ۱۹۸۰ به کالج بریوارد رفت، اما این تلاش نیز راه به جایی نبرد. 

وی مدتی راننده تحویل پیتزا و همچنین راننده ماشین انتقال مواد شیمیایی بود. 

مدارک دادگاهی نشان از آن دارد که وی دست کم ۹ بار، به جرم دزدی و کلاهبرداری و استفاده از مواد مخدر، دستگیر شده بود. 

وی در سال ۲۰۰۲، پس از آن‌که تهدید به بمب‌گذاری در یک شرکت بزرگ کرد از سوی پلیس دستگیر شد. او گفته بود که بمب‌گذاری‌اش از «۱۱ سپتامبر نیز بدتر خواهد بود.»

رئیس سایوک در رستورانی که وی در آن مشغول به کار بود، گفت که این مرد ۵۶ ساله با فراغ بال عقاید خود را بر زبان می‌آورد. او خود را نژادپرستی می‌نامید که از یهودی‌ها و سیاه‌پوستان نفرت دارد. 

رئیس سایوک در ادامه گفت که وی «کارمندی نمونه بود» و افزود که درک نمی‌کند که «چطور ممکن است که او دست به این اقدام‌ها زده باشد.»

حساب‌های شخصی سایوک در فضای مجازی نشان می‌دهد که او از طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا است. پیام‌های متعدد او در فضای مجازی نشان می‌دهد که او چندین بار در این فضا به نمایندگان و شخصیت‌های دموکرات حمله کرده بود. 

‌