سران دموکرات و جمهوری‌خواه ترامپ را همراهی نکردند

بنابر گفته منابع آگاه، سران برجسته هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه از پذیرش دعوت کاخ سفید برای همراهی با دونالد ترامپ در بازدید از پیتسبورگ، برای ادای احترام به قربانیان حادثه تیراندازی در کنیسه «درخت حیات»  امتناع کردند.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا به دلیل مشغله‌ نتوانستند در این سفر رئیس جمهور آمریکا را همراهی کنند. نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و چاک شومر، رهبر اقلیت سنا نیز تصمیم گرفتند در بازدید از پیتسبورگ ترامپ را همراهی نکنند.

رد دعوت کاخ سفید از سوی مقامات برجسته هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه اولین بار در شبکه خبری سی ان ان اعلام شد.

ترامپ به همراه همسرش ملانیا  چند روز پس از حادثه تیراندازی کنیسه پیتسبورگ از این شهر بازدید کردند. بیل پدوتو، شهردار پیتسبورگ روز دوشنبه پیشنهاد داد رئیس جمهور زمان دیگری را برای بازدید از این شهر انتخاب کند. شهردار پیتسبورگ گفت بهتر است این هفته به خانواده‌های قربانیان بیشتر توجه کنیم و اگر او (ترامپ) قصد بازدید دارد بهتر است زمان دیگری را انتخاب کند.

ترامپ به فاکس نیوز اعلام کرده بود قصد دارد جهت ادای احترام راهی این شهر شود.

سفر ترامپ به پیتسبورگ  با واکنش‌های بسیاری مواجه شد. در پی تیراندازی مرگبار در کنیسه‌ای در پیتسبورگ گروهی از جامعه سرشناس یهودی به رئیس جمهور آمریکا گفتند تا زمانی که اقدامات نژادپرستان در این شهر را محکوم نکرده، در آنجا از او استقبال نمی‌شود. گروه مذکور همچنین اعلام کردند تا زمانی که ترامپ از هدف گرفتن اقلیت ها، مهاجران و پناهجویان دست بر نداشته است ورودش به پیتسبورگ مورد استقبال قرار نخواهد گرفت. همچنین هزاران نفر در پیتسبورگ در اعتراض به حضور رئیس جمهور آمریکا در این شهر تظاهرات کردند.

حادثه تیراندازی پیتسبورگ نزدیک به ۱۱ قربانی داشت و بنابر اعلام دادستان کل آمریکا برای عامل این حادثه مرگبار ممکن است مجازات اعدام در نظر گرفته شود.