افشای اظهارات زشت و نژادپرستانه ترامپ پیش از ورود به کاخ سفید

«مایکل کوهن»، وکیل شخصی سابق دونالد ترامپ روز جمعه در گفتگو با «ونیتی فر» اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری هم حرفهای نژادپرستانه می زده است. وی در این مصاحبه به تعدادی از اظهارات نژادپرستانه ترامپ درباره سیاهپوستان پیش از ورود به عرصه سیاسی اشاره کرد.

کوهن گفت در یکی از این مکالماتی که در دوران نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری با او در برج ترامپ داشته است، وی سیاهپوستان را «احمق» خوانده است.

کوهن در ادامه گفت: زمانی که نلسون ماندلا، رهبر فقید و مبارز آفریقای جنوبی فوت کرد، دونالد ترامپ گفته بود «یک کشور را نام ببرید که بوسیله یک شخص سیاهپوست اداره می شده و به چاه مستراح تبدیل نشده باشد. یک شهر را نام ببرید.»

وکیل شخصی سابق ترامپ در ادامه سخنانش گفت: «زمانی که من و ترامپ در دهه 2000 به شیکاگو می رفتیم، در مسیر رفتن از فرودگاه به هتل از یک مسیر کثیف که به نظر می رسید مکان زندگی خلافکاران باشد عبور کردیم. ترامپ در این لحظه به من گفت که فقط سیاه پوستان می توانند اینگونه زندگی کنند.»

وی همچنین گفت ترامپ پیشتر در زمان پخش فصل اول برنامه تلویزیونی «کارآموز» به او گفته بود که هرگز اجازه نخواهد داد یک آفریقایی-آمریکایی در این برنامه پیروز شود.

برنامه تلویزیونی آمریکایی «کارآموز» ساخته مارک برنت و به میزبانی ترامپ از شبکه ان بی سی پخش می شده است. این برنامه از سال 2004 تاکنون در قالب 11 فصل تولید و پخش شده است.

مایکل کوهن در مصاحبه با ونیتی فر همچنین اعلام کرد از اینکه زودتر شغل خود در سازمان ترامپ را ترک نکرده، پشیمان است.

اما کوهن نخستین شخصی نیست که ترامپ را به استفاده از الفاظ نژادپرستانه متهم می کند. «اوماروسا مانیگو نیومن»، مشاور سیاه‌پوست سابق کاخ سفید هم در کتاب جدید خود با نام «روانی: روایت یک کارمند داخلی از کاخ سفید ترامپ» نوشته بود فایلهایی صوتی از ترامپ در اختیار دارد که نشان می دهد در برنامه «کارآموز» او بارها از الفاظ نژادپرستانه استفاده کرده است. این در حالی است که ترامپ پیشتر مدعی شده بود چنین فایل های صوتی وجود خارجی ندارند. وی حتی اوماروسا را یک انسان «حقیر» و همچنین «سگ» خوانده بود.

مایکل کوهن در ماه اوت سال جاری میلادی به دلیل استفاده از پول کمپین انتخاباتی ترامپ برای پرداخت حق السکوت به «استورمی دنیلز»، بازیگر زن فیلم های مستهجنی که با دونالد ترامپ رابطه داشت، مجرم شناخته شد. وی در دادگاه اعتراف کرده بود که به دستور ترامپ این پول را پرداخت کرده است. این در حالی است که  رئیس جمهور آمریکا هم «مایکل کوهن» را به دروغگویی متهم کرده است.