استقبال روسیه از استفاده از ارزهای ملی به جای دلار و یورو

"دمیتری مدویدیف" نخست وزیر روسیه اعلام کرد که به عقیده وی، اقدام برای استفاده از ارزهای ملی به منظور استفاده از ارزهای ملی در تبادلات مالی بین فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین، بخصوص برای تحقق طرح‌های مشترک سرمایه‌گذاری، اقدامی درست است.

نخست وزیر روسیه که در یک سفر رسمی در چین به سر می‌برد، امروز، دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی کالاهای وارداتی چین در شانگهای، طی سخنرانی یادآور شد که در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری روابط بین دولت روسیه و چین تقویت شده و این مسئله ارتباطی به رخدادهای اقتصادی و سیاسی جهان ندارد و تنها بر اساس توجه به منافع دو کشور و احترام متقابل است.

مدویدیف تاکید کرد که انجام مبادلات تجاری-بازرگانی بر اساس ارزهای ملی این امکان را می‌دهد تا ثبات در روابط اقتصادی بین دو کشور تقویت شود و در عین حال روابط مسکو و پکن در شرایطی که یکسری ارزهای خارجی ابزار غیرقابل اطمینانی برای مبادلات بین المللی شده‌اند اقدام این منطقی است.

وی گفت، دو کشور بطور مشخص در این راه حرکت می‌کنند و بانک دولتی توسعه چین و بانک اقتصاد خارجی روسیه، توافقنامه چارچوبی در این رابطه امضا کرده‌اند.

رئیس کابینه وزرای روسیه همچنین اعلام کرد که مسکو به توسعه همکاری‌های همه جانبه خود با پکن و دیگر شرکایش ادامه می دهد و به عقیده وی، نخستین نمایشگاه بین المللی کالاهای وارداتی چین، انگیزه عالی برای توسعه تجارت بین دو کشور و ارتقای سطح زندگی مردم روسیه و چین است.