نتانیاهو شاید به پاریس نرود

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به بهانه فراهم نبودن فرصت انجام ملاقات‌های شخصی با رهبران جهان، در مراسم یادبود صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس شرکت نخواهد کرد.

این خبر یک روز پس از آن اعلام شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به رغم درخواست شخصی بای ملاقات با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در پاریس، دیروز از احتمال لغو این دیدار خبر داد.

پایتخت فرانسه ۵ روز دیگر میزبان رهبران ۶۰ کشور جهان خواهد بود؛ منابعی در دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته‌اند که به دلیل «برنامه فشرده ملاقات‌ها و عدم وجود اتاق‌های کافی برای انجام ملاقات‌های دوجانبه» نتانیاهو در حال بررسی گزینه لغو سفر به پاریس است.

یکی از ملاقات‌های مهمی که بنا بود در این سفر انجام گیرد، ملاقات با پوتین بود. در صورت برگزاری، این می‌توانست اولین دیدار این دو فرد پس از سقوط هواپیمای نظامی «ایلیوشین ۲۰» نیروی هوایی روسیه در سوریه باشد.

مسکو پس از بررسی شواهد اعلام کرد که هدف قرار گرفتن این هواپیما توسط پدافند هوایی ارتش سوریه، به دلیل استفاده جنگنده‌های اسرائیلی از آن به عنوان سپری در برابر آتش ارتش سوریه بوده است.