مصاحبه رئیس‌جمهور فرانسه با سی‌ان‌ان درباره میزان محبوبیتش

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، از اصلاحات "ضروری" خود بار دیگر دفاع کرده و می‌گوید تحت تأثیر نظرسنجی‌ها نیست و دوره ریاست جمهوری او پنج ساله است. محبوبیت مکرون در نظرسنجی‌های ماه‌های اخیر همواره نزولی بوده است.

مکرون در گفتگو با تلویزیون سی‌ان‌ان که روز شنبه ضبط شده است،گفت: «دوره ریاست‌جمهوری من پنج ساله است و تحت تأثیر نتایج نظرسنجی‌ها نیستم».

بر اساس نتایج نظرسنجی‌های جدید، میزان محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه به کمتر از 30 درصد رسیده است. در آخرین نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شد، این رقم به 21 درصد رسید که پایین ترین میزان محبوبیت مکرون از زمان آغاز ریاست جمهوری اوست.

وی در ادامه این گفتگو اضافه کرد: «کاملاً درست است که از محبوبیت من کاسته شده است چرا که دست به اصلاحاتی زده‌ام که خیلی طرفدار ندارد. بنابراین خودتان می توانید حس بزنید: من به این دلیل انتخاب شدم که رؤسای جمهور قبل از من یا شکست خوردند یا تصمیم گرفتند دست به این اصلاحات نزنند. این اصلاحات ضروری هستند و من مسئولیت دارم که آنها را ادامه بدهم».

رئیس‌جمهور فرانسه ادامه داد: «در مقایسه با یک سال قبل، وضعیت چندان دلخواه نیست. من غافلگیر نشده‌ام. من شکی ندارم که این اصلاحات به نتیجه می‌رسند. برخی از اصلاحات قبلی که به نتیجه رسیدند، در ابتدا کاملاً غیرممکن به نظر می رسیدند».

مکرون گفت: «من سال‌های زیادی را بدون داشتن احترام از جانب بسیاری از افراد با کسانی که دوستشان داشتم ولی متوجه نمی‌شدند که من چه کار می کردم سپری کرده‌ام. اما در پایان به دلیل اینکه من صادق بودم، و با خودم کنار آمده بودم و همواره به تلاشم ادامه دادم، آنها کار من را قبول می کردند. بنابراین شخصاً ایمان دارم که فرانسوی ها به تدریج قبول خواهند کرد که آنچه ما انجام می دهیم برای کشور بهترین است››.