عصبانیت ترامپ از انتشار گزارش بی‌موقع

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) از نیویورک تایمز به دلیل انتشار گزارشی مبنی بر شناسایی 13 تا 20 پایگاه موشکی فعال در کره شمالی انتقاد کرد و گفت که این گزارش "نادرست" است.

ترامپ در توییتی با اشاره به گزارش مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل که نیویورک تایمز به آن اشاره کرده بود نوشت: گزارش نیویورک تایمز درباره توسعه پایگاه‌های موشکی نادرست است.

وی در ادامه نوشت: ما کاملا از سایتهای مورد بحث خبر داشتیم، هیچ چیز جدیدی دراین باره وجود ندارد- و هیچ اتفاق غیر معمولی رخ نداده است.

ترامپ با انتقاد از نیویورک تایمز نوشت: یک خبر جعلی دیگر. اگر اوضاع خراب شود، من اولین نفری هستم که شما را مطلع خواهم کرد.

مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل در گزارش خود ادعا کرده که توانسته است دستکم 13 پایگاه از حدود 20 پایگاه تخمینی فعال و اعلام نشده موشکی کره شمالی را تشخیص داده و محل آن‌ها را مشخص کند.

به نوشته رویترز در گزارش مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی آمده است که در بین پایگاه‌های تشخیص داده شده، در برخی موارد شاهد اصلاحات و تعمیرات جزئی در زیرساخت‌های آنها بوده‌اند، آن هم در شرایطی که مذاکرات آمریکا و کره شمالی همچنان در جریان است.

براساس این گزارش، پایگاه‌های موشکی تشخیص‌داده شده کره شمالی در نواحی دور افتاده این کشور پراکنده هستند و از آن‌ها می‌توان برای نگهداری موشک‌های بالستیک با بردهای مختلف استفاده کرد، موشک‌هایی که بزرگترین آن‌ها می‌توانند هر جایی از ایالات متحده را هدف قرار دهند.