ترکیه دوباره حال عربستان را گرفت

روزنامه «حریت» ترکیه امروز جمعه گزارش داد که دولت این کشور یک فایل صوتی ۱۵ دقیقه ای دیگر از مکالمه اعضای تیم ترور درباره نحوه کشتن خاشقچی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول در اختیار دارد که شواهد بیشتری درباره قتل خاشقجی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول را شامل می شود.

بر اساس این گزارش؛ در این فایل ۱۵ دقیقه‌ای مشخص است که اعضای تیم ترور درباره چگونگی قتل خاشقجی قبل از رسیدنش به مقر کنسولگری سعودی، با یکدیگر صحبت می‌کنند. بر اساس این فایل تیم ترور سعودی قبل از رسیدن وی به کنسولگری نقشه را مرور می کنند و اینکه هر کدام از اعضای این تیم باید چه کاری انجام دهند. تیم ترور 15 نفره پس از قتل خاشقجی تماس های بین المللی برقرار کردند.

«نظیف کرمان» رئیس بخش تحقیقات روزنامه صباح ترکیه اخیرا گفته که نوارهای صوتی که درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان در استانبول است و در دست مقامات ترکیه قرار دارد، نشان می‌دهد که قاتلان کیسه‌ای را روی سر خاشقجی گذاشته و وی را خفه کرده‌اند و این فایل‌ها لحظات آخر از زندگی این روزنامه‌نگار را نشان می‌دهند.

وی افزود: آخرین حرف‌های خاشقجی این بود: «دارم خفه‌ می‌شوم، این کیسه را از سرم دور کنید. من فوبیای خفگی دارم.این آخرین صحبت‌هایش بود و قاتلان او را در عملیاتی که هفت دقیقه طول کشید، خفه کردند.»

کرمان تصریح کرد: تیم عربستانی مسئول قتل خاشقجی حین عملیات مثله کردن جسدش، کیسه‌هایی را کف اتاق گذاشتند تا خون به بیرون درز نکند و عملیات مثله کردن به دست صلاح الطبیقی، کارشناس پزشکی قانونی عربستان در ۱۵ دقیقه انجام شد و بعد جسد مثله شده را در پنج چمدان بزرگ گذاشته و به خودروی وابسته به کنسولگری عربستان منتقل کردند.

رئیس بخش تحقیقات روزنامه الصباح ترکیه اظهار داشت که تیم عربستان با ابزارها و ادواتی به ترکیه آمد و روزنامه صباح بعدا تصاویر این ادوات را منتشر خواهد کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز سه شنبه گذشته گفته بود که فایل صوتی قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی به قدری هولناک بود که حتی افسر اطلاعاتی عربستانی را نیز که به آن گوش داده بود، شوکه کرد.