صهیونیست ها به دنبال علنی کردن روابط با عربستان

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صدد رسمیت بخشیدن به روابط این رژیم با عربستان سعودی است و امیدوار است با همکاری واشنگتن، قبل از برگزاری انتخابات آتی در فلسطین اشغالی به این هدف دست پیدا کند. 

 روزنامه «تایمز اسرائیل» می‌گوید شبکه تلویزیونی عبری‌ زبان Hadashot عصر شنبه این خبر را گزارش داده و اضافه کرده «یوسی کوهن»، رئیس سازمان جاسوسی موساد و دولت آمریکا به نتانیاهو برای این امر کمک می‌کنند. 

انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی قرار است نوامبر ۲۰۱۹ برگزار شود، اگرچه بسیاری معتقدند که ممکن است این انتخابات زودتر برگزار شود. یک منبع آگاه به شبکه «حاداشوت» گفته رژیم اسرائیل در حال انجام مذاکراتی گسترده با شمار زیادی از کشورهای عربی است.  

نتانیاهو در چند سال گذشته بارها از گرم شدن روابط میان رژیم صهونیستی و کشورهای عربی سخن به میان آورده است. گزارش‌هایی از همکاری میان رژیم‌های عربی و رژیم صهیونیستی در زمینه مسائل نظامی و جاسوسی وجود دارد.

دو ماه پیش منابع خبرگزاری گزارش دادند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مسقط با پادشاه عمان دیدار کرده است. نتانیاهو اخیراً هم با رئیس‌جمهور چاد در فلسطین اشغالی دیدار کرد.

تلاش دو سویه کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط در حالی است که مردم کشورهای جهان عرب مخالفت سرسختانه‌ای با این موضوع داشته و کماکان رژیم صهیونیستی را بزرگترین تهدید به شمار می‌آورند.