خشم بیشتر مردم فرانسه در واکنش به اظهارات مکرون

معترضان به سیاست‌های دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در حالی که نطق ۱۳ دقیقه‌ای مکرون را از مکان‌های تظاهرات خود (خیابان‌ها و بزرگراه‌ها) مشاهده می‌کردند؛ به شدت خشمگین شده و تظاهرات گسترده‌تر در روز شنبه پیش رو را خواستار شدند. اعضای جنبش ضدسرمایه داری در شبکه‌های اجتماعی و در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کردند رییس جمهور با سخنرانی خود فرافکنی کرده و قصد منحرف کردن افکار عمومی را دارد.

ژان لوک ملانشون نماینده مجلس و رئیس حزب فرانسه تسلیم ناپذیر بلافاصله بعد از پخش سخنرانی مکرون در مصاحبه با تلویزیون ب. اف ام اعلام کرد: مکرون تصور می‌کرد با صدقه و توزیع پول می‌تواند قیام شهروندان را خاموش کند.

ژان لوک ملانشن با اظهار اینکه سخنان مکرون پوچ و بیهوده بود و اهداف و آرزو‌های اعلام شده از سوی مکرون با رویکرد سیاسی او همخوانی ندارد، از مردم فرانسه و معترضان به سیاست‌های دولت خواست شنبه پیش رو در گام و عملیات پنجم گسترده‌تر به تظاهرات خود ادامه دهند.

همچنین؛ معترضان بار دیگر استعفای مکرون از سمت ریاست جمهوری فرانسه را خواستار شدند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در اولین سخنرانی عمومی خود پس از آغاز اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها ضمن اعلام وضعیت اضطراری اقتصادی در این کشور، افراد با درآمد کمتر از ۲ هزار یورو در ماه را از پرداخت مالیات معاف کرد.

مکرون خطاب به مردم این کشور پس از چند هفته اعتراضات خیابانی گفت: «خشم و اعتراض، حمله به ماموران پلیس را توجیه نمی‌کند و اعمال خشونت آمیز مطلقا ممنوع است. خشونت را قبول ندارم، اما حاضرم به حرف معترضان گوش دهم. من وابسته به مردم هستم و به هیچ حزب و گروهی وابستگی ندارم.»