رسانه‌ها تفاوت قیمت‌ها در اروپا و مصر را تبیین کنند!

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر از رسانه‌های کشورش خواست، تفاوت میان قیمت‌ها در اروپا و مصر را شرح دهند تا مردم آرام شوند.

وی در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه "ام‌بی‌سی‌مصر" مدعی شد، به دنبال بهتر کردن زندگی مصری‌هاست و حجم کار و وضعیت کارگری در این کشور رو به بهبودی است و ما قادر هستیم فرصت شغلی جدیدی برای همه فراهم کنیم و مادامی که مصری‌ها متحد باشند گام‌های خوبی برمی‌داریم.

این اظهارات در حالی ایراد می‌شود که دولت مصر شایعات منتشره در شبکه‌های مجازی و برخی رسانه‌ها درباره خدشه‌دار شدن سلامت شهروندان و ذخیره ارزی خود واکنش نشان داد.

سیسی به رسانه‌ها پیشنهاد داد، آنچه اخیرا در برخی کشورهای اروپایی رخ می‌دهد را پوشش دهند، رسانه‌ها هنگامی که تصویر مردم این کشورها را نشان می‌دهند واقعیت آنها، قیمت سوخت و مالیات سوخت را هم بیان کنند، وضعیت آنها را با مصر مقایسه کنند. وی بر نقش رسانه‌ها در روشن‌گری و شفاف‌سازی در این مسائل تاکید کرد.

مرکز رسانه‌ای دولت مصر اعلام کرد، در سایه شایعات درباره کاهش میزان ذخیره ارزی مصر از ۴۴ به ۱۲ میلیارد دلار، بانک مرکزی صحت این شایعات را رد و تاکید کرد، اقتصاد مصر از بهبودی و ثبات برخوردار است.

از سوی دیگر، براساس عفو عمومی ریاست جمهوری و در راستای تکمیل تصمیم سیسی برای آزادی زندانیان به مناسبت سالروز ۱۶ اکتبر، ۶۷۶ زندانی مصری آزاد شدند.

در ماه ژوئن هم به مناسبت سالروز آزادسازی صحرای سینا در ۲۵ آوریل ۲۰۱۸، ۷۱۲ زندانی مصری آزاد شده بودند.