کره شمالی همچنان تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند

 پایگاه اینترنتی شبکه ان بی سی نوشت گزارشی فوق محرمانه نشان می‌دهد کره شمالی همچنان تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند.

ان بی سی افزود: یک ارزیابی محرمانه ارتش آمریکا نشان می‌دهد کره شمالی از طریق انتقال نفت در دریا همچنان در حال دور زدن تحریم‌های سازمان ملل متحد است.

سه مقام آشنا به این اطلاعات در گفتگو با ان بی سی ادعا کردند ائتلاف تحت هدایت نیرو‌های آمریکایی که برای ایجاد اختلال در این اقدامات مستقر شده نتوانسته است مانع از انجام شماری از این نقل و انتقال‌های غیرقانونی شود.

این رسانه در ادامه مدعی است یافته‌های مذکور بر تلاش‌های دولت ترامپ به منظور حفظ فشار‌های اقتصادی بر کره شمالی در بحبوحه یک تلاش دیپلماتیک برای ترغیب پیونگ یانگ به دست برداشتن از زرادخانه هسته‌ای و موشکی اش تأکید دارند.

در ارزیابی فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام با عنوان "فوق محرمانه" آمده است حضور کشتی‌های جنگی و هواپیما‌های شناسایی مستقر شده از سوی ائتلاف متشکل از هشت کشور از ماه سپتامبر کره شمالی را وادار کرد تاکتیک هایش در دریا را تغییر دهد.

کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا از اظهارنظر در این باره خودداری کردند. پس از انتشار این گزارش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود اعلام کرد: "شمار زیادی از افراد این سوال را مطرح می‌کنند که ما در مذاکرات خود با کره شمالی چگونه عمل می‌کنیم. من همواره می‌گویم عجله نکنید، ظرفیت‌های شگفت آوری برای موفقیت‌های بزرگ اقتصادی برای این کشور وجود دارد. کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) بهتر از هر کسی این ظرفیت‌ها را می‌بیند و برای مردمش به طور کامل از آن‌ها بهره برداری خواهد کرد. ما فقط اقدامات درست را انجام می‌دهیم."

بنابر این گزارش، مقامات کره شمالی همچنین در حال استفاده از کشتی‌های کوچک‌تر برای جلوگیری از روند شناسایی شدن از سوی کشتی‌های جنگی ائتلاف و هواپیمای‌های شناسایی هستند. در این ارزیابی آمده است در حالی که تلاش‌ها برای انتقال نفت کاهش نیافته است، حضور ائتلاف سبب شد کره شمالی از آب‌های دریای چین شرقی به مناطقی در شمال و جنوب روی بیاورد که از نظر لجستیکی چالش برانگیز هستند. سه مقام آمریکایی ادعا کردند این تغییر می‌تواند در نهایت بر سرعت و تعداد انتقال‌های کشتی به کشتی تأثیر بگذارد و هزینه قاچاق را برای کره شمالی افزایش دهد.

یک مقام دفاعی آمریکایی اعلام کرد پرواز‌های شناسایی آمریکا بر فراز دریای چین شرقی به منظور ایجاد اختلال در روند نقل و انتقال‌های غیرقانونی در روز نوزدهم اکتبر سال 2017 آغاز شدند. از آن زمان به بعد، آمریکا بیش از سیصد پرواز شناسایی انجام داده است. کشور‌های هم پیمان این پرواز‌ها را در روز سی ام ماه آوریل آغاز کردند و تا به امروز بیش از دویست پرواز شناسایی انجام داده اند.

در ماه سپتامبر، آمریکا و هم پیمانانش روند نظارت را افزایش دادند و این ائتلاف متشکل از هشت کشور شامل آمریکا، استرالیا، انگلیس، کانادا، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی و نیوزیلند کشتی‌های جنگی و هواپیما‌های خود را برای کشف دقیق‌تر نقض‌های مرتبط با تحریم‌ها مستقر کردند.

یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا اخیرا ادعا کرد بازی موش و گربه با کره شمالی افزایش یافته است زیرا پیونگ یانگ تاکتیک‌های خود را تغییر داده است تا کشتی‌ها و هواپیما‌های آمریکایی و ائتلاف نتوانند آن‌ها را شناسایی کنند.