تشدید سیاست‌های ضدمهاجرتی آمریکا؛ از سوء استفاده جنسی تا کار اجباری

گزارش نهادهای مدافع پناهجویان در آمریکا  نشان می‌دهد موارد بازداشت پناهجویان و مهاجران در بازداشتگاه‌های طولانی‌مدت بدون کمکهای قضایی در دولت دونالد ترامپ به‌شدت افزایش یافته است.

سازمان «شورای مهاجرت آمریکا» که نهادی غیرانتفاعی برای دفاع از حقوق پناهجویان است، اخیراً گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد شمار موارد بازداشت و زندانی‌کردن مهاجران غیرقانونی در 2 دهه گذشته به بیش از 5 برابر افزایش یافته است. سال 1994 روزانه کمتر از 7 هزار پناهجو در این کشور بازداشت می‌شد، اما این رقم در سال 2017 به بیش از 44 هزار نفر در روز افزایش یافته است.

این گزارش با استناد به شهادت مأموران اداره مهاجرت و گمرک آمریکا در کنگره این کشور می‌افزاید در دوران دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی این کشور، شمار بازداشت مهاجران با «شیب بسیار تندی افزایش یافته است»، به طوری‌که تا 20 اکتبر سال جاری میانگین جمعیت بازداشت روزانه پناهجویان به 44 هزار و 631 نفر رسیده بود.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به نقض حقوق بشر در بازداشتگاه‌ها و زندانهای آمریکا آمده است: «گزارش‌های زیادی از نقض حقوق بشر در بازداشتگاه‌های مهاجران از جمله بی‌توجهی به مراقبتهای پزشکی، سوء‌استفاده فیزیکی و جنسی، کار اجباری و استثمارگرایانه منتشر شده است. مأموران اداره مهاجرت و گمرک تأیید کردند که از اکتبر 2003 تا ژانویه 2018 دست‍کم 185 نفر از مهاجران در بازداشتگاه کشته شده‌اند».

افزایش سیاستهای ضدمهاجرتی آمریکا؛ از سوء استفاده جنسی تا کار اجباری

 آوریل سال جاری، دونالد ترامپ در راستای سیاستهای ضدمهاجرتی خود دستور  اجرایی کردن «سیاست تحمل سفر» را صادر کرد. بر اساس سیاست جدید، هر پناهجویی که غیرقانونی وارد خاک آمریکا شود به عنوان یک مجرم و جنایتکار محاکمه می‌شود. طبق قانون آمریکا کودکان را نمی‌توان بیش از 20  روز همراه والدین بزهکار خود  در بازداشتگاه نگه داشت، بنابراین مقامات مرزبانی آمریکا کودکان مهاجر را از والدینشان جدا می‌کنند. جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان موجی از انتقادات و تظاهرات در داخل آمریکا و نقاط مختلف جهان ایجاد کرده است.

شورای مهاجرت آمریکا با انتقاد از بازداشت طولانی‌مدت مهاجران، بازداشت این افراد را غیرضروری دانسته است و اعتقاد دارد  بسیاری از افراد بازداشتی هیچ خطری برای جامعه آمریکا ندارند.