عقب نشینی آمریکا در مقابل حملات مستقیم موشکی ایران

 محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توییتی به خروج نظامیان آمریکایی از سوریه واکنش نشان داد و نوشت: خروج آمریکا از سوریه مثبت است و در آن نشانه ها و شواهد در جنگ یمن است که مشخص می سازد که ادامه مقابله اش با آنچه خطر نفوذ ایران نامیده می شود، حیله و نیرنگ برای مقابله با هر گونه انتقاد از آن درباره آنکه آن را ایجاد کرده و متحدش برای گرسنه نگه داشتن یمن است.

وی افزود: آمریکا در برابر خطر ایران در سوریه و در برابر حملات مستقیم موشکی ایران در سوریه عقب نشینی کرد تا به زعم خود برای مقابله با خطر آن در یمن وارد شود. آمریکا نقش پنهان در جنگ یمن دارد و سعی در مانع تراشی در مسیر آتش بس یمن دارد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بیان کرد: مانع تراشی آمریکا تاکیدی بر این است که آمریکا و متحدان سعودی و اماراتی اش و ائتلاف ضد یمن به دنبال تشدید تنش و کودتا علیه دستاوردهای استکهلم برای به شکست کشاندن صلح به جای حمایت از آن هستند و ما آنها را مسئول می دانیم.

الحوثی تاکید کرد: طرح تشدید بحران شاید بر اساس شواهد سفر رئیس ستاد ارتش سعودی به سودان و اطمینان نظام سودان به آنها برای اعزام مزدوران سودانی بیشتر به یمن رخ می دهد و از این رو هرگونه تصمیم که در راستای توقف جنگ یمن نیست در واقع تلاش هایی برای نابودی تلاش های صلح و شواهد و نشانه های جنایتکارانه برای ادامه گرسنگی ملت یمن است.