با اردوغان مثل بن‌سلمان رفتار خواهیم کرد

یک قانونگذار ارشد کنگره آمریکا که بنا بر گزارش رسانه‌ها یکی از نامزدهای جایگزینی وزیر دفاع مستعفی این کشور است، از «دونالد ترامپ» خواسته که در تصمیم خود برای خروج نظامیان از سوریه تجدیدنظر کند.

«لیندسی گراهام» نماینده ایالت کارولینای جنوبی در مجلس سنای آمریکا که بعد از اعلام خبر «خروج نظامیان آمریکا از سوریه» بارها در مخالفت با این موضوع حرف زده، در تازه‌ترین اظهارنظر توئیتری خود از «دونالد ترامپ» خواسته است که در این سیاست خود تجدیدنظر کند.

او در توئیتر نوشت: «آقای رئیس‌جمهور، ما هرگز در آینده متحدی نخواهیم داشت. کشور ما سزاوار بهتر از اینها است. لطفا استراتژی خروج از سوریه را دوباره مورد بررسی قرار دهید».

گراهام در توئیتی دیگر به ترکیه و رئیس‌جمهور این کشور درباره هدف قرار دادن گروه‌های کُرد متحد آمریکا در سوریه هشدار داد.

این قانونگذار کنگره هشدار داد: «ما برای هر اقدامی در جهت نابود کردن متحدان کُرد آمریکا که شجاعانه علیه داعش جنگیده‌اند، ترکیه را مسئول خواهیم شناخت. به نظر من اگر این اتفاق بیافتد، ما اردوغان را در همان ردیف محمد بن‌سلمان قرار خواهیم داد».

اشاره لیندسی گراهام به بن‌سلمان در شرایطی صورت گرفته که او و دیگر نمایندگان ارشد کنگره آمریکا در هفته‌های اخیر به شدت از مواضع ولی‌عهد عربستان سعودی در قتل «جمال خاشقچی» انتقاد و او را مسئول قتل خاشقچی اعلام کرده‌اند.