سریال پافشاری ترامپ بر احداث دیوار مرزی

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت که تنها راه جلوگیری از ورود مواد مخدر، گروه های تبهکار، قاچاق انسان، عناصر جنایتکار و بسیاری موارد دیگر به کشورمان، احداث دیوار یا مانع است.

وی ادامه داد: پهپادها و تجهیزاتی دیگر فوق العاده و مایه خوشی بوده، اما فقط احداث دیواری با سبک قدیمی است که موثر واقع می شود.

این توئیت ترامپ در دومین روز تعطیلی بخش هایی از دولت آمریکا منتشر شد. پس از آنکه کنگره نتوانست ضرب الاجل تعیین شده به موعد جمعه شب 21 دسامبر (30 آذر) برای تصویب بودجه احداث دیوار مرزی را تامین کند، بخش هایی از دولت آمریکا تعطیل شد.

قانونگذاران آمریکایی هشدار داده اند که ممکن است یک چهارم از دولت در طول هفته جاری تعطیل بماند. سران کنگره و دولت ترامپ در مذاکرات خود در زمینه تامین بودجه امنیت مرزی به بن بست خورده اند.

بر این اساس ، هیچ نشانی از نزدیک شدن کاخ سفید و دمکرات های کنگره به توافقی در مورد مبلغ مورد نیاز برای احداث دیوار مرزی مشاهده نمی شود.

یک مقام ارشد دولت ترامپ گفت که کاخ سفید بر درخواست خود مبنی بر تخصیص پنج میلیارد دلار بودجه لازم برای احداث دیوار مرزی تاکید دارد.

به گزارش ایرنا، چنانچه روند تعطیلی ها ادامه یابد، اقتصاد آمریکا به اندازه بودجه پنج میلیاردی مورد درخواست ترامپ ضرر می کند.

ترامپ در لایحه بودجه سال 2019 آمریکا خواستار اختصاص بودجه پنج میلیارد دلاری برای احداث دیوار مرزی است که در مجلس نمایندگان که فعلا اکثریت آن در اختیار جمهوریخواهان است، مورد موافقت قرار گرفته است. اما برای موافقت با تخصیص این رقم در مجلس سنا، به 60 رای از 100 رای نمایندگان نیاز است. جمهوریخواهان در مجلس سنا دارای 51 کرسی هستند و دمکرات ها گفته اند که به این لایحه رای نخواهند داد.

دولت آمریکا از زمان اعمال قانون نظارت بر هزینه بودجه رئیس جمهوری به سال 1976تاکنون 22بار تعطیل شده که بیشترین تعطیلی دولت فدرال در زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر و طولانی ترین دوره تعطیلی دولت در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون رخ داد.

نخستین تعطیلی دولت فدرال با اعمال قانون جدید در زمان ریاست جمهوری جرالد فورد از 30 سپتامبر تا 10اکتبر 1976 به مدت 10 روز روی داد.

در دوره ریاست جمهوری کارتر بین سال های 1977 تا 1979دولت فدرال پنج بار و در مجموع 56 روز تعطیل شد.

در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان دولت فدرال هشت بار بین سال های 1981تا 1987 تعطیل شد که در مجموع این تعطیلی دولت 14روز بود.

تعطیلی دولت در زمان ریاست جمهوری جرج اچ. دبلیو بوش (پدر) تنها یک بار و به مدت پنج روز در نوامبر 1995 رخ داد.

طولانی ترین مدت تعطیلی در دولت فدرال در زمان ریاست جمهوری کلینتون و در پی اختلاف وی با جمهوریخواهان کنگره رخ داد.