انتقاد «حکمتیار» از انتصاب افراد مخالف پاکستان

«گلبدین حکمتیار» رهبرحزب اسلامی افغانستان که به ارتباط با سازمان اطلاعات پاکستان (آی اس آی) متهم است از انتصاب چهره‌های مخالف دولت پاکستان در سمت‌های کلیدی این کشور به شدت انتقاد کرد.

حکمتیار در واکنش به این موضوع گفت: روی کار آمدن «امرالله صالح» و «اسدالله خالد» به عنوان وزرای دفاع ملی و کشور افغانستان نمی‌تواند تغییری در وضعیت امنیتی این کشور ایجاد کند.  

وی تاکید کرد که این جابجایی دردی را دوا نخواهد کرد، زیرا آنها کسانی هستند که پیش از این نیز در اجرای مسئولیت های خود ناکام بوده اند.

انتقاد شدید حکمتیار از انتصاب افراد مخالف پاکستان در وزارت های دفاع ملی و کشور افغانستان همزمان با موضع گیری تند وزیر اطلاع رسانی پاکستان همراه شده است.

«فواد حسین چودری» وزیر اطلاع رسانی و میراث ملی پاکستان طی پیامی توئیتری خطاب به وزیر کشور افغانستان گفته بود که وی درکی درستی از حقیقت و خطر وجود داعش در منطقه ندارد.

این در حالی است که امرالله صالح در دوران تصدی خود به عنوان رئیس امنیت ملی افغانستان بارها درباره مداخله و نفوذ پاکستان در افغانستان دست به افشاگری زده بود.

دولت پاکستان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در دوران دولت «کرزای» خواستار برکناری امرالله صالح از ریاست امنیت ملی افغانستان شده بود.