جنگ قدرت در پارلمان رژیم صهیونیستی

احزاب حاضر در ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی دوشنبه گذشته بر سر انحلال کنست (پارلمان) این رژیم و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در فروردین ماه سال 1398 به توافق رسیدند.

رژیم صهیونیستی یک ساختار پارلمانی دارد و کابینه دولت این رژیم از دل پارلمان بیرون می آید.

تصمیم گیری برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در رژیم صهیونیستی منجر به تکاپوی سران احزاب این رژیم در راستای تلاش برای کسب کرسی های بیشتر حزب خود در این پارلمان شده و حتی برخی در صدد رسیدن به منصب نخست وزیری رژیم صهیونیستی و جلوگیری از انتخاب دوباره بنیامین نتانیاهو در این پست هستند.

روز سه شنبه 'تسیپی لیونی' رهبر حزب مخالف بنیامین نتانیاهو، از سران احزاب چپ میانه رژیم صهیونیستی خواست تا اقدام خودخواهانه را کنار بگذارند تا در راستای آن بتوان از انتخاب دوباره نتانیاهو جلوگیری کرد.

وی خطاب به سران این احزاب گفت: می توانیم یک تیم بزرگتر و پیروز تشکیل دهیم، اما همه ما باید برای هدف مشترک تحول سیاسی خودخواهی را کنار بگذاریم.

یائیر لاپید رهبر حزب میانه رو 'یش آتید' نیز در واکنش به اظهارات لیونی، تشکیل یک بلوک چپ میانه با حزب کارگر را نپذیرفت و گفت: من و حزب کارگر در جایگاه مشابه نیستیم؛ من در موضع احزاب چپ نیستم و مانع جلسه ائتلافی با حزب لیکود نمی شوم.

وی در عین حال با اشاره به اتهامات فساد مالی علیه نتانیاهو نیز گفت: اگر اتهامی علیه نتانیاهو صورت گیرد من با او در این جلسه نمی نشینم.

لاپید اظهار داشت: اگر حزب میانه رو از من حمایت نکند، نتانیاهو دوباره انتخاب خواهد شد.

بنی گانتس رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل نیز یکی از مدعیان برای کسب عنوان نخست وزیری در رسانه های صهیونیستی مطرح شده است.

روزنامه صهیونیسی تایمز آو اسرائیل در این باره نوشت: گانتس پیشنهاد 'آوی گابای' رییس حزب اتحاد صهیونیست را برای رهبری این حزب رد کرده است.

گابای رهبر حزب اتحاد صهیونیست (حزب چپ گرا) در مصاحبه با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جایگاه خود در صدر لیست انتخاباتی اتحاد صهیونیست را از دست نمی دهد، اما به گزارش این شبکه تلویزیونی وی بعدا به مشاوران خود گفت که به گانتس پیشنهاد رهبری این حزب را داده، اما گانتس پیشنهاد او را رد کرده است.