۵۳ بار نقض آتش‌بس توسط متجاوزان در الحدیده

یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت که ائتلاف متجاوز سعودی طی بیست و چهار ساعت گذشته ۵۳ بار آتش‌بس در الحدیده را نقض کرد.

وی افزود: جنگنده‌ها و هواپیما‌های جاسوسی دشمن پرواز خود بر فراز مناطق "الدریهمی"، "الجاح"، "الفازه"، "الجبلیه"، "التحیتا"، "اللحیة" و "الخوبه" را گسترده کردند.

سریع اظهار داشت که توپخانه ائتلاف متجاوز سعودی مناطق مسکونی و مواضع نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در الدریهمی، منطقه کیلو ۱۶ و حیس را هدف حملات خود قرار داد که در پی این حملات یک شهروند یمنی به شهادت رسید و یک نفر نیز زخمی شد.

این مقام یمنی در ادامه گفت که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی ۳۶ بار تعدادی از استان‌های یمن از جمله "ذمار"، حرض، میدی، حجه، و صعده را بمباران کردند.

وی تاکید کرد که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند عملیات‌های مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی برای پیشروی در مناطق مختلف را دفع کنند.

از سوی دیگر تک تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۳ نظامی سعودی از جمله یک افسر را در جنوب شرق "جحفان" در جیزان هدف قرار دادند.

یگان پهپادی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با انجام عملیاتی مشترک مراکز تجمع مزدوران ارتش سعودی در نجران را هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی در نجران گفت که در پی این عملیات مشترک خسارات جانی و مالی سنگینی به دشمن وارد شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده است که این حملات هیچ نتیجه‌ای به‌جز قربانی شدن میلیون‌ها انسان بیگناه و ویران شدن زیرساخت‌های حیاتی یمن نداشته است.