۷۶ مورد تیراندازی در آمریکا با ۷۱ کشته و زخمی در ۲۴ ساعت گذشته

بر اساس گزارش‌های دریافتی تاکنون، ۷۶ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم ۱۵ نفر کشته و ۵۶ نفر زخمی شده اند.

به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا در یکی از موارد گزارش شده در شهر "یورک" در ایالت پنسیلوانیا دو نفر زخمی شدند. پلیس یک نفر را در ارتباط با این حادثه بازداشت کرده است. سه نفر در تیراندازی در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا زخمی شدند. تیراندازی در کلوب شبانه‌ای در شهر "ساکرامنتو" در ایالت کالیفرنیا نیز دو کشته و دو زخمی بر جا گذاشت.

تیراندازی در کلوب شبانه‌ای در شهر "مریدین" در ایالت می‌سی‌سی‌پی نیز به زخمی شدن دو نفر منجر شد. پلیس یک نفر را در ارتباط با این حادثه بازداشت کرده است. تیراندازی در شهر سینسیناتی در ایالت اوهایو نیز دو زخمی در پی داشت. در حادثه‌ای در شهر "ویرجینیا بیچ" در ایالت ویرجینیا نیز دو نفر کشته شدند و یک نفر زخمی شد. درگیری بین سرنشینان دو خودرو در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا نیز دو زخمی در پی داشت. دو نفر نیز در تیراندازی در کلوب شبانه‌ای در شهر "ویلکس بار" در ایالت پنسیلوانیا زخمی شدند.

۲۰ مورد از تیراندازی‌ها در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت جمعه تا شنبه و تلفات آن‌ها را در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد. بر این اساس ۱۰۴ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، ۳۵ نفر کشته و ۷۵ نفر زخمی شده اند. ۲۲ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

بر این اساس طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۱۸۰ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۵۰ نفر کشته و ۱۳۱ نفر زخمی شده اند.

با توجه به اینکه گزارش‌های تیراندازی‌ها در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می‌شود، آمار نهایی تیراندازی‌های بیست و چهار ساعت یکشنبه تا دوشنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز سه شنبه منتشر می‌شود.