هشدار ترزا مِی درباره پیامد‌های تصویب نشدن طرح «برکسیت» وی در پارلمان انگلیس

ترزا مِی، نخست‌وزیر انگلیس، امروز (دوشنبه)، به اعضای پارلمان این کشور درباره پیامدهای فاجعه‌بار تصویب نشدن طرح «برکسیت» وی بر اقتصاد انگلیس هشدار داد.

اعضای پارلمان انگلیس قرار است فردا (سه شنبه) درخصوص طرح پیشنهادی ترزا مِی  درباره نحوه خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی‌گیری کنند.

ترزا مِی هشدار داد درصورتی که فردا طرح وی در پارلمان انگلیس تصویب نشود، دو راه بیشتر پیش روی این کشور نخواهد بود: خروج نابسامان از اتحادیه اروپا «بدون دستیابی به هیچ توافقی» با این اتحادیه که برای اقتصاد این کشور پیامدهای مخربی در پی خواهد داشت و یا متوقف شدن روند خروج از این اتحادیه که با تصمیم رأی‌دهندگان انگلیسی در همه‌پرسی سال 2016 میلادی منافات خواهد داشت.

انگلیس طبق برنامه‌ریزی‌ها، باید بیست و نهم مارس سال جاری میلادی (2019) اتحادیه اروپا را ترک کند.

ترزا مِی که این اظهارات را در جریان سخنرانی در یک کارخانه در شهر مرکزی «استوک-آن-ترنت» بیان می کرد، افزود: مردم (انگلیس) به روند دموکراتیک ایمان دارند و اگر این طرح تصویب نشود و یا برکسیت متوقف شود، پیامدهای آن برای سیاستمداران کشور بسیار فاجعه‌بار خواهد بود.

نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد: ترک اتحادیه اروپا بدون دستیابی به هیچگونه توافقی (با این اتحادیه) باعث آشفتگی اقتصاد خواهد شد، مانعی بر سر اقدامات امنیتی خواهد بود و زندگی روزانه مردم را مختل خواهد کرد.