لغو تحریم چند شرکت روسی از سوی آمریکا

همانطور که در این بیانیه آمده است، "با توجه به شرایط محرومیت" از فهرست تحریم‌ها، شرکت‌ها "سهم مالکیت مستقیم و غیرمستقیم اولگ دریپاسکا" را کاهش داده، و همچنین کنترل این تاجر را بر آن‌ها را "به شدت" کم کردند. این تصمیم "تضمین می‌کند که اکثریت مدیران در هیئت مدیره En+ و Rusal افراد مستقلی هستند" که "روابط تجاری، حرفه‌ای یا خانوادگی" با اولگ دریپاسکا یا دیگر افراد حقوقی یا حقیقی که در فهرست تحریم‎های ایالات متحده که در بخش مالی آورده شده‌اند، ندارند.

همچنین، این وزارتخانه اشاره کرد که تمام تحریم‌های اعمال شده علیه خود دریپاسکا همانطور باقی می‌ماند.

در همین رابطه، سهام " RUSAL" امروز صبح در معاملات هنگ کنگ تقریبا ۵ درصد افزایش یافت.

پیشتر در گفتگو با خبرنگار "وِستنیک قفقازمعاون ریاست آکادمی روابط کار و امور اجتماعی، الکساندر سافونوف، لغو تحریم‌ها را به نفع دو طرف توضیح داد. وی گفت: "تاثیر " RUSAL" از نظر تولید آلومینیوم بسیار زیاد است، نباید آن را نادیده گرفت. از آنجا که ترامپ سیاست ارزان کردن منابع برای اقتصاد آمریکا را دنبال می‌کند، تحریم‌ها علیه " RUSAL" ناخوشایند بود، زیرا حفظ آن‌ها منجر به افزایش شدید قیمت‌های آلومینیوم خواهد شد، که از آن محصولات آمریکایی با تکنولوژی بالا از جمله خودرو، بدنه هواپیما و تولید مواد کامپوزیتی پیچیده ساخته می‌شود. به طور طبیعی، این امر بر رقابت صنایع آمریکایی تاثیر می‌گذارد. بنابراین، وضعیتی بوجود آمد که در آن، " RUSAL"با تغییر در قالب مالکیت، به لغو تحریم‌ها و حفظ وضعیت موجود در بازار دست یابد".

این تجربه را می‌توان به سایر شرکت‌های تحت تحریم بسط داد. الکساندر سافونوف گفت: "آمریکایی‌ها در پیاده سازی سیاست تحریم‌ها سازگار هستند: اگر آن‌ها احساس کنند که در اجرای استراتژی اتخاذ شده هیچ موفقیتی وجود ندارد، طبیعتا آن‌ها در تلاش برای دستیابی به موفقیت خواهند بود. البته، برای تعدادی دیگر از صنایع بزرگ صنعتی، که به بخش نفت، تولید صنایع شیمیایی و امثال آن‌ها مربوط می‌شود، سوال‌های زیادی خواهد بود. هرچیزی که به نظر آن‌ها می‌تواند تحریم شود، تحت تحریم قرار خواهند داد. من می‌خواهم توجه خاصی به این نکته داشته باشیم که آمریکایی‌ها به طور مداوم ممنوعیت‌هایی برای استفاده از فن آوری‌های مدرن اعلام می‌کنند، که باعث می‌شود صدور مجوز پرواز برای هواپیمای جدید مسافربری MS-۲۱ با برد متوسط روسیه که در آن از مواد کامپوزیتی به جای بال تولید شده توسط آمریکا و ژاپن استفاده شده است، غیرممکن باشد. "