دونالد ترامپ آزمایش سلامت می‌دهد

«سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (دوشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا قرار است به زودی آزمایش سلامت جسمانی بدهد.

وی که در ۴۱ روز گذشته هیچ کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکرده بود، گفت: رئیس جمهور آمریکا مثل همیشه قرار است آزمایش سلامت جسمانی سالانه بدهد. وقتی زمان و روز دقیق انجام این آزمایش مشخص شود، ما شما را در جریان آن خواهیم گذاشت.

سندرز جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد. آخرین باری که ترامپ آزمایش سلامت جسمانی داد در تاریخ ۱۲ ژانویه سال ۲۰۱۸ بوده است. به دنبال انجام آن آزمایش، «رانی جکسون»، پزشک کاخ سفید در یک کنفرانس خبری اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا در سلامت کامل به سر می‌برد. ترامپ چندی بعد رانی جکسون را برای ریاست وزارت امور کهنه سربازان آمریکا نامزد کرد.

رؤسای جمهور پیشین آمریکا هم در دوره ریاست جمهوری خود چندین بار آزمایش سلامت جسمانی داده و نتایج آن را منتشر کرده اند. «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا در ۸ سال خدمتش ۴ مرتبه نتایج آزمایش سلامت جسمانی اش را در منتشر کرد.

ترامپِ ۷۲ ساله پیرترین رئیس جمهوری است که تاکنون در آمریکا سوگند ریاست جمهوری یاد کرده است. اما وی با وجود سن بالایی که دارد، تلاش کرده به شیوه‌های مختلف قدرت فیزیکی خود را به رخ بکشد. ترامپ پیشتر یک نامه که به امضای یک متخصص گوارش نیویورک رسیده بود را منتشر کرد. در این نامه نوشته شده بود که نتایج آزمایش ترامپ واقعا عالی است و او سالم‌ترین شخصی است که تاکنون به ریاست جمهوری آمریکا رسیده است. این در حالی است که این پزشک پس از مدتی اعتراف کرد جملات نوشته شده در این نامه را خود ترامپ برای او دیکته کرده بود!