روسیه تحریم شرکت نفت ونزوئلا توسط آمریکا را محکوم کرد

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: روسیه تدابیر لازم در چارچوب قوانین بین المللی را برای حفاظت از منافع خود در ونزوئلا اتخاذ خواهد کرد. 
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز اعلام کرد: مسکو هر کاری لازم باشد برای حمایت از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا و متحد خود در آمریکای لاتین خواهد کرد. 
وی افزود: آمریکا تمام معیارهای بین المللی را در خصوص ونزوئلا نقض کرده و روسیه نگران چنین رفتارهایی با متحدان نزدیک خود از سوی ایالات متحده است. 
لاوروف اظهار کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که مقامات واشنگتن خواهان سرنگونی حکومت قانونی مادورو در آمریکای لاتین هستند. 
پیشتر، استیو منوچین، وزیر خزانه‌‌داری آمریکا خاطرنشان کرده بود که دولت آمریکا پول نفت خریداری شده از ونزوئلا را در اختیار دولت مادورو قرار نخواهد داد و راه رفع تحریم ها علیه شرکت نفت ونزوئلا انتقال سریع حکومت به رئیس جمهوری موقت (گوایدو) و دولتی است که به صورت دمکراتیک انتخاب شده باشد. 
چهارشنبه گذشته «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت در ونزوئلا با رد دور دوم ریاست جمهوری مادورو، خود را به عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی و سوگند یاد کرد. 
در پی این اقدام، دولت آمریکا که پیشتر مادورو را غاصب قدرت خوانده بود، اعلام کرد ریاست جمهوری گوایدو را به رسمیت می شناسد. 
مادورو آمریکا را عامل پشت پرده تشدید اعتراض‌ها علیه دولتش می‌داند و مخالفان را به طرح‌ریزی کودتا متهم می‌کند.