۶۰ هزار مسلح در اربیل عراق وجود دارند

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و عمر الرزاز همتای اردنی وی امروز در گذرگاه طریبیل در مرز دو کشور با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

بر اساس گزارش الفرات،‌نخست وزیر عراق در ابتدای این دیدار از اردن برای ضبط و بازگرداندن آثار باستانی عراق به این کشور قدردانی کرد.

براساس این بیانیه، عبدالمهدی از آغاز مرحله جدید مبادله تجاری بین عراق و اردن در راستای تامین منافع دو کشور و روند تردد گسترده کامیون ها در گذرگاه طریبیل ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: درآمد حمل و نقل و تجارت تاثیر مثبتی خواهد داشت و بازار کار در عراق و خصوصا استان الانبار و سایر شهرهای عراقی واقع در طول مسیر را رونق خواهد داد.

عبدالمهدی گفت: نتایج این روند به نفع برقراری امنیت و ثبات و شکوفایی اقتصادی خواهد بود.

بیشتر بخوانید

عراق به زودی قرارداد تجاری با اردن امضا می‌کند

سفر مسعود بارزانی به اردن

این بیانیه درباره جزئیات توافق دوطرف آورده است: درباره اصول کلی حل و فصل مسائل باقیمانده و نیازهای مالی و برق رسانی اردن به عراق از طریق اتصال خطوط برق توافق شد.

وجود 60 هزار مسلح در اربیل عراق

رئیس پلیس استان اربیل در شمال عراق از وجود 60 هزار فرد مسلح در این استان خبر داد و خواهان پایان مظاهر مسلحانه شد.

بر اساس گزارش الفرات، عبدالخالق رئیس پلیس اربیل گفت: علت تیراندازی وجود 60 هزار فرد مسلح در شهر اربیل است ،اما پلیس اجازه به هم خوردن آرامش اربیل را نخواهد داد و از این رو بود که فورا عاملان تیراندازی جمعه شب را بازداشت کرد.

وی تصریح کرد: در اربیل 60 هزار فرد مسلح از جمله عناصر امنیتی هستند که نباید سلاح خود را خارج از شیفت کاری به همراه داشته باشند و باید به مظاهر مسلحانه در این شهر پایان داد.

شهر اربیل شب گذشته شاهد درگیری بین دو عشیره بر سر کتابی بود که به مقوله عشایر در این شهر پرداخته بود